Analiză

România și deficitul excesiv – ce este, ce riscăm, ce putem face

România a mai încălcat regula de deficit buget bugetar de maxim 3% din PIB în perioada de preaderare 1998 – 2001 și după aderare 2008… Mai mult

12.02.2020

Analiză

Salariul mediu net a urcat la aproape 700 de euro, productivitatea muncii industriale la -1,2%

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna decembrie 2019 a ajuns la 5.465 lei, cu 5,2% mai mare faţă de luna… Mai mult

11.02.2020

La obiect

Index necruțător la Capitalul Uman: la doar 60% din potențialul său de productivitate va ajunge, în medie, un tânăr român la maturitate

În medie, un copil născut în România, în 2017, va atinge la 18 ani doar 60% din potențialul său de productivitate, în condițiile actuale ale… Mai mult

11.02.2020

Chestiunea

Economia subterană – 21% din PIB, varianta de lucru a INS

La nu mai puțin de 21% PIB se ridică în România așa numita ”economie neobservată”. E vorba de activitățile economice care – într-un fel sau… Mai mult

10.02.2020

Cronicile

Volkswagen va construit o nouă fabrică auto în Europa de Est. ”Are România o strategie?”, întreabă Siegfried Mureșan

de Alexandra Pele , 19.11.2018

Europarlamentarul PNL Siegfried Mureşan îi solicită premierului Viorica Dăncilă să comunice public strategia executivului român în ceea ce priveşte viitorul industriei auto de la nivel local, în contextul în care grupul Volkswagen a anunţat că intenţionează să deschidă o fabrică în Europa de Est. România nu s-ar afla, în acest moment, pe lista scurtă a producătorului german, potrivit presei străine.

Consiliul de supraveghere al Grupului Volkswagen a anunțat vineri că este “în căutarea unei facilități de producție în Europa de Est, o decizie care face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen”, îi transmite Mureşan, într-o scrisoare deschisă, premierului.

“Pentru a sprijini creşterea viitoare a Europei, Grupul îşi va extinde capabilităţile de producţie după 2022 prin ridicarea unei noi fabrici în Europa de Est”, se arată în comunicatul transmis de Wolkswagen în urma şedinţei de vineri.

Planul producătorului auto presupune transformarea a două facilităţi de producţie din Germania (Emden şi Hanovra) astfel încât acolo să fie construite doar maşini electrice. “Fabricile germane sunt deosebit de potrivite pentru transformarea lor către construcţia de vehicule electrice, având în vedere nivelul ridicat de expertiză în procesul de fabricaţie, precum şi nivelul ridicat de calificare a angajaţilor”, a comentat Oliver Blume, membru în consiliul de conducere al grupului.

Producţia Volkswagen Passat va fi mutată în fabrica Škoda din Cehia (Kvasiny), unde se vor mai produce şi modelele Škoda Superb şi Kadiaq. Škoda Karoq și Seat Ateca, modele produse în prezent la unitatea din Cehia, se vor muta la uzina nouă ce urmează a fi construită în Europa de Est, a anunţat grupul.

“Ce strategie are în prezent Guvernul României pentru consolidarea pieței auto autohtone”, „există un plan pentru a fructifica noi oportunități de investiții, precum cea făcută publică de Grupul Volkswagen”, și „care sunt atuurile pe care Guvernul le va prezenta în eventualitatea în care Grupul Volkswagen va solicita informații privitoare la facilitățile”, sunt întrebările lui Siegfried Mureşan pentru cabinetul Dăncilă.

Presa germană relata la jumătatea lunii noiembrie că Volkswagen s-ar uita la două ţări din regiune, Bulgaria şi Turcia, în vederea construirii noii unităţi de producţie.

România a ratat în ultimii ani mai multe investiţii realizate de mari producători auto în regiune. Cel mai recent exemplu este al nemţilor de la BMW care au ales Ungaria drept destinaţie pentru construcţia unei fabrici în valoare de aproape 1,5 miliarde de euro. Tot în Ungaria a ales şi Mercedes-Benz, divizia premium a gigantului german Daimler, să ridice, în 2016, o nouă uzină, investiţie estimată la un miliard de euro.

În acelaşi an, România pierdea în faţa Poloniei o investiţie Daimler pentru o fabrică de motoare (jumătate de miliard de euro).

Dincolo de cei doi mari producători, Dacia şi Ford, industria automotive este formată din circa 600 de producători de componente, potrivit Deloitte.

Afacerile industriei auto de la nivel local se ridică la circa 20 de miliarde de euro, potrivit unui studiu Euler Hermes.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.11.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

CSAT convocat miercuri pentru coronavirus. Klaus Iohannis: Fac apel la calm, să se respecte normele de igienă

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va convoca miercuri Consiliul Superior de Apărare a Țării (CSAT), pentru discutarea strategiei de prevenire a unei epidemii… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis, reacție la decizia CCR: În 2-3 zile voi anunța următorul demers, au scăzut șansele pentru anticipate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va anunța ”în două-trei zile” următorul său demers în procedura de instalare a unui nou guvern. Șeful statului… Mai mult

Stiri

Pregătiri pentru Covid-19 / Ministrul Sănătății: Materialele de urgență vor sosi în martie, PSD a lăsat stocuri 0

Mariana Bechir

România nu are niciun fel de stocuri cu materiale de urgență, iar primele echipamente de protecție vor sosi la începutul lunii martie, a declarat ministrul… Mai mult

Stiri

Cum se poziționează partidele față de decizia CCR

Razvan Diaconu

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat luni că PSD nu va face nicio propunere de prim ministru la următoarelșe consultări politice care ar urma să… Mai mult

Stiri

Digi Communications câștigă mai mult în Spania decât în România la telefonia mobilă

Adrian N Ionescu

Cei peste 1,89 milioane de abonați din Spania la serviciile de telefonie mobilă ale Digi Communications N.V. (DIGI) au adus mai mulți bani decât cei… Mai mult

Stiri

CCR a admis contestația PSD, președintele trebuie să desemneze un candidat care poate forma o majoritate în Parlament

Vladimir Ionescu

Curtea Constituţională a României a stabilit, luni, că există conflict juridic între preşedinte şi Parlament privind desemnarea liderului PNL Ludovic Orban în funcţia de premier,… Mai mult

Stiri

Gazele din Marea Neagră: OMV reclamă nevoia unui „consorțiu stabil” pentru Neptun Deep

Adrian N Ionescu

„În cazul marelui nostru proiect de gaze, Guvernul român se mișcă în direcția corectă, dar avem nevoie de un consorțiu stabil”, anunță Rainer Seele (foto),… Mai mult