19 noiembrie, 2018

Europarlamentarul PNL Siegfried Mureşan îi solicită premierului Viorica Dăncilă să comunice public strategia executivului român în ceea ce priveşte viitorul industriei auto de la nivel local, în contextul în care grupul Volkswagen a anunţat că intenţionează să deschidă o fabrică în Europa de Est. România nu s-ar afla, în acest moment, pe lista scurtă a producătorului german, potrivit presei străine.

Consiliul de supraveghere al Grupului Volkswagen a anunțat vineri că este „în căutarea unei facilități de producție în Europa de Est, o decizie care face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen”, îi transmite Mureşan, într-o scrisoare deschisă, premierului.

„Pentru a sprijini creşterea viitoare a Europei, Grupul îşi va extinde capabilităţile de producţie după 2022 prin ridicarea unei noi fabrici în Europa de Est”, se arată în comunicatul transmis de Wolkswagen în urma şedinţei de vineri.


Planul producătorului auto presupune transformarea a două facilităţi de producţie din Germania (Emden şi Hanovra) astfel încât acolo să fie construite doar maşini electrice. „Fabricile germane sunt deosebit de potrivite pentru transformarea lor către construcţia de vehicule electrice, având în vedere nivelul ridicat de expertiză în procesul de fabricaţie, precum şi nivelul ridicat de calificare a angajaţilor”, a comentat Oliver Blume, membru în consiliul de conducere al grupului.

Producţia Volkswagen Passat va fi mutată în fabrica Škoda din Cehia (Kvasiny), unde se vor mai produce şi modelele Škoda Superb şi Kadiaq. Škoda Karoq și Seat Ateca, modele produse în prezent la unitatea din Cehia, se vor muta la uzina nouă ce urmează a fi construită în Europa de Est, a anunţat grupul.

„Ce strategie are în prezent Guvernul României pentru consolidarea pieței auto autohtone”, „există un plan pentru a fructifica noi oportunități de investiții, precum cea făcută publică de Grupul Volkswagen”, și „care sunt atuurile pe care Guvernul le va prezenta în eventualitatea în care Grupul Volkswagen va solicita informații privitoare la facilitățile”, sunt întrebările lui Siegfried Mureşan pentru cabinetul Dăncilă.

Presa germană relata la jumătatea lunii noiembrie că Volkswagen s-ar uita la două ţări din regiune, Bulgaria şi Turcia, în vederea construirii noii unităţi de producţie.


România a ratat în ultimii ani mai multe investiţii realizate de mari producători auto în regiune. Cel mai recent exemplu este al nemţilor de la BMW care au ales Ungaria drept destinaţie pentru construcţia unei fabrici în valoare de aproape 1,5 miliarde de euro. Tot în Ungaria a ales şi Mercedes-Benz, divizia premium a gigantului german Daimler, să ridice, în 2016, o nouă uzină, investiţie estimată la un miliard de euro.

În acelaşi an, România pierdea în faţa Poloniei o investiţie Daimler pentru o fabrică de motoare (jumătate de miliard de euro).

Dincolo de cei doi mari producători, Dacia şi Ford, industria automotive este formată din circa 600 de producători de componente, potrivit Deloitte.

Afacerile industriei auto de la nivel local se ridică la circa 20 de miliarde de euro, potrivit unui studiu Euler Hermes.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: