Grupul auto Volkswagen (VW) a atras ordine în valoare de peste patru ori mai mare decât totalul celei dintâi emisiuni de obligațiuni negarantate, după scandalul disimulării emisiilor reale de noxe (Dieselgate), potrivit Reuters.
Valoarea emisiunii se ridică la opt miliarde de euro, în patru tranșe anuale, iar ordinele sunt de circa 25 de miliarde de euro, la închiderea înregistrării ordinelor iniţiale (înaintea definitivării în urma negocierilor cu marii investitori, „pre-reconciliation).
Emisiunea survine în ciuda avertismentului șefului trezoreriei companiei, Joerg Boche, care a declarat că mai pot apărea surprize în chestiunea Dieselgate.
„Nu am încheiat definitiv problema diesel. Investitorii trebuie să fie pregătiți pentru noi informații care urmează să apară în următoarele săptămâni sau luni”, a declarat Joerg Boche, citat de Reuters.
Oferta
Emisiunea de obligaţini va fi vândută în patru tranşe, cu scadenţe de la doi la zece ani. Cea mai mare cerere, de şase miliarde de euro, s-a înregistrat pentru tranşa de 2,5 mld euro, cu scadenţa în martie 2019 şi o dobândă cu 30 de puncte de bază peste Euribor.
Cererea mare a dus la reducerea dobânzii oferite. Pentru scadenţa cea mai apropiată a emisiunii dobânda oferită iniţial era de 45 de puncte de bază peste Euribor.
De asemeni, pentru a doua tranşă de 1,5 mld.euro cu scadenţa în Martie 2021, randamentul este cu 15 puncte de bază (pb) mai mic decât cea iniţială de 60 de puncte peste rata pe care piaţa o va stabili pentru instrumentelor derivate, care au ca activ suport obligaţiunile VW (mid-swaps). Această tranşă a atras ordine de peste 4,5 mld. Euro.
Tranşa a treia, de 2,5 mld. euro, cu scadenţa în martie 2023 a atras mai mult de 5,75 mld. euro, în ciuda reducerii randamentului cu 15 pb față de oferta inițială de 95 pb peste rata mid-swaps.
În fine, ultima tranșă, de 2,5 mld. euro cu scadența în martie 2027, a atras 8,75 mld. euro, chiar dacă a suferit aceeași reducere a randamentului până la 115 pb peste rata mid-swaps.
Emitentul oficial va fi Volkswagen International Finance NV, cu garanția Volkswagen AG și având ratingurile A3 de la Moody’s și BBB+ de la S&P, ambele cu perspectivă negativă.
Băncile Barclays, BNP Paribas, Citigroup, Mizuho, Societe Generale şi UniCredit sunt managerii emisiunii.
Înainte de Dieselgate, VW era cel mai mare emitent de obligaţiuni corporatiste din Europa. De atunci, grupul german a vândut doar titluri de valoare garantate cu active (ABS), în valoare de patru miliarde de euro, în 2015 şi în 2016, conform datelor Morgan Stanley.
Performanțe în revenire
Luna aceasta, reprezentanţii Volkswagen au anunţat că se aşteaptă la o creştere uşoară a veniturilor în 2017, comparativ cu nivelul record din 2016, de 217,3 miliarde de euro.
Grupul german estimează că în 2017 va înregistra un avans al veniturilor de 4% şi o marjă de profit de 6-7%, faţă de 6,7% în 2016.
Compania a raportat un profit operaţional de 14,6 mld. pentru anul trecut, în creştere cu 14% şi a propus dividende peste aşteptări acţionarilor.
Volkswagen încă face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.