15 martie, 2021

Bateria pentru mașini electrice rezultată din parteneriatul cu firma suedeză Northvolt

Grupul auto german Volkswagen (VW) a anunțat că va continua programul de reducere a costurilor și de finanţare a tranziţiei la vehiculele electrice, renunţând la 4.000 de locuri de muncă în  fabricile sale din Germania.

Sindicatele au fost de acord cu un plan de pensionare parțială a lucrătorilor născuți în 1964 și cu un plan de pensionare anticipată a celor născuți între 1956 și 1960, potrivit Reuters.

Numărul locurilor de muncă eliminate s-ar putea ridica la 5.000, potrivit cotidianului german Handelsbatt, conform sursei citate. În 2019, VW anunţase concedierea a 7.000 de angajaţi.


Al doilea cel mai mare producător auto din lume se aşteaptă ca până la 900 de angajaţi să opteze pentru schema de pensionare anticipată, și aproximativ 3.000 – 4.000 de angajaţi vor pleca din companie prin programul de tranziție care va fi implementat la 6 fabrici germane ale brandului principal VW.

(Citiți și: „Volkswagen vrea să lanseze un model electric de masă, de dimensiunile VW Polo”)

Sursele Reuters au estimat costurile planurilor de pensionare la aproximativ 500 de milioane de euro, dar reprezentanții Volswagen spun că suma va depinde de numărul celor care acceptă ofertele de pensionare parţială sau anticipată.

Grupul Volkswagen își propune să reducă cheltuielulile generale cu 5% și cele de aprovizionare cu 7%.

Provocarea electrică

După 83 de ani de activitate, grupul german își propune să devină o companie bazată pe noile tehnologii, după modelul tinerei sale competitoare Tesla, și va majora bugetul pentru pregătirea angajaţilor cu 40 milioane de euro, până la 200 milioane de euro.


Până în 2030, Volkswagen vrea să producă aproximativ 26 de milioane de maşini integral electrice şi aproximativ şapte de milioane de vehicule hibride.

Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 de miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică, potrivit Agerpres.

Profitul operaţional al grupului, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari).

Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.

 

 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: