Tinerii adulți din Japonia nu mai consumă alcool – ceva ce autoritățile speră să schimbe cu o nouă campanie. Agenția fiscală a Japoniei a lansat, anunță BBC, o competiție națională de idei pentru a inversa tendința.
Campania „Viva Sake!” ar urma să facă băutura mai atractivă pentru tânăra generație, care bea mai puțin alcool decât părinții lor – o mișcare care a afectat taxele de la băuturi precum sake (vinul de orez).
Concursul le cere tinerilor cu vârste între 20 și 39 de ani să împărtășească idei pentru a genera o creștere a cererii de sake japonez, whisky, bere sau vin în rândul colegilor de generație.
Grupul care conduce competiția în numele autorității fiscale spune că noile obiceiuri – formate parțial în timpul pandemiei de Covid – și o populație îmbătrânită au dus la o scădere a vânzărilor de alcool. Concursul cere concurenților să producă idei pentru promoții, branding, chiar planuri care să implice inteligență artificială.
Concurenții au termen sfârșitul lunii septembrie să își prezinte ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților, propunerile finale urmând să fie prezentate în noiembrie.
Site-ul web al campaniei spune că piața alcoolului din Japonia este în scădere. Cifrele recente ale agenției fiscale arată că oamenii au băut mai puțin în 2020 decât în 1995, cifrele scăzând de la 100 de litri pe an la 75 de litri.
Veniturile fiscale din impozitele pe alcool s-au redus de-a lungul anilor. Potrivit ziarului The Japan Times, aceasta a reprezentat 5% din veniturile totale în 1980, dar în 2020 se ridică la doar 1,7%.
Banca Mondială estimează că aproape o treime (29%) din populația Japoniei are 65 de ani și mai mult – cea mai mare proporție din lume.
***