fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Deficitul contul curent la 7 luni – în scădere semnificativă față de anul trecut. Însă în creștere cu 7% la mărfuri și servicii

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele șapte luni din 2020, un deficit de 4.836 milioane de euro, cu aproape o cincime… Mai mult

14.09.2020

La obiect

Date INS : Industria, confruntată cu o revenire dificilă. Miza, relansarea economiei

Deși România a consemnat în luna iulie 2020 o creștere cu 8% a producției industriale lunare, valoarea față de aceeași lună a anului precedent a… Mai mult

14.09.2020

La obiect

Legăturile bilaterale UE – China în 8 grafice: premisele de la care începe summit-ul

Legăturile dintre Europa și China au crescut exponențial după cooptarea Beijing în Organizația Mondială a Comerțului, în 2001. O serie de grafice realizate de Politico … Mai mult

14.09.2020

La obiect

Articol recomandat de UiPath Romania

Pasul decisiv: de la digitalizare, la automatizarea proceselor de lucru și a serviciilor publice. Capitol nou în Planul Național de Relansare și Reziliență

Planul Național de Relansare și Reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe în următorii ani conține un capitol special dedicat proiectelor de transformare/tranziție digitală… Mai mult

14.09.2020

Visul lui Dan Șova se împlinește: încep lucrările la autostrada Comarnic-Brașov

de Victor Bratu 16.5.2017

Ioan Rus nu a găsit corupție pe traseul Comarnic-Brașov, acolo unde Dan Șova promitea că se va muta cu cortul, pentru a supraveghea buna desfășurare a lucrărilor

La 13 ani de la lansarea proiectului, lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor începe anul acesta:  Ministerul Transporturilor a anunţat, potrivit Digi 24, că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie a primului tronson, între Braşov şi Cristian.

Este vorba de o porţiune de nouă kilometri din cei 58 dintre Braşov şi Comarnic.

Pentru construcția acestei porțiuni de autostradă s-au înscris la licitație zece firme.

Guverne PSD și mulți miniștri ai Transporturilor au insistat ani la rând pentru realizarea acestui proiect, încercând inclusiv să obțină finanțare europeană pentru demararea lucrărilor. Comisia Europeană s-a opus acestei inițiative românești din cauză că autostrada nu se află pe niciun coridor european.

În ciuda obiecțiilor europene, a solicitărilor mediului de afaceri, dar și a avertizărilor publice transmise de fostul președinte Traian Băsescu fostului ministru Ioan Rus (”Deja s-au produs acte de corupție!”), Guvernul Ponta a insistat să impună acest proiect pe agenda de finanțare europeană.

Singurul rezultat concret: Master Planul de Transport nu a primit, timp de 2 ani și jumătate, avizul Comisiei Europene, România pierzând din această cauză posibilitatea accesări fondurilor europene.

1 miliard de euro, cât pentru autostrada Pitești-Sibiu, o estimare a pierderilor făcută chiar în mai 2017 de comisarului european Corina Crețu. O estimare extrem de favorabilă, strict birocratică, posibilă doar pentru că Bruxelles-ul a acceptat ”fazarea” proiectelor nefinalizate în fostul exercițiu financiar în următorul.

Povestea autostrăzii care trebuie să traverseze munţii, în paralel cu DN1, a început în 2004, în guvernarea Adrian Năstase care-l avea ca ministru al Transporturilor pe Miron Mitrea, când un tronson de 36 de kilometri a fost scos la licitaţie.

Proiectul lua în calcul un parteneriat public privat și valoarea lucrării era estimată la de 1,5 miliarde de euro. Nicio firmă nu a fost dispusă să dea aceşti bani. Următoarele licitaţii ratate au fost în 2010, 2014 şi 2015, niciuna neavând foarte clară ”rețeta financiară”.

Odată cu instalarea guvernului Cioloș părea că întreaga contoversă cu Comisia Europeană legată de prioritățile privind infrastructura rutieră au fost rezolvate. Ministrul Dan Costescu a retrogradat Comarnic-Brașov pe locul 40 ca prioritate, Comisia avizând în final întreg documentul strategic, cu o singură solicitare: Master Planul să fie aprobat în Parlament pentru a nu mai fi modificat.

Această aprobare nu a venit nici până azi, dar noutatea majoră este aceea că mult-dorita autostradă din epoca Șova/Rus, Comarnic-Brașov a revenit sub noul ministru Sorin Bușe direct pe locul doi în lista de priorităţi a proiectelor de infrastructură de transport cu perioadă de implementare 2014-2020.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 16.5.2017

Un raspuns

  1. Pribeagul
    17.5.2017, 1:48 pm

    Astia isi urmaresc prostiile pina in pinzele albe.
    Ce blestem!

Lăsați un comentariu


Stiri

România în statisticile Eurostat: O țară relativ sigură, unde criminalitatea este mai redusă decât în Vest, însă cu un sistem juridic relativ precar

Raluca Florescu

Rata infracționalității din România este mai redusă decât în multe state dezvoltate din Uniunea Europeană, cum ar fi Olanda, Franța, Germania sau Belgia, după cum… Mai mult

Stiri

Airbus ZEROe – trei variante-concept ale primului avion comercial cu zero emisii

Victor Bratu

Airbus a prezentat luni, la sediul din Toulouse, planul tehnologic al companiei pentru 2020-2025 care conține trei noi concepte pentru primul avion comercial cu zero… Mai mult

Europa

Weekend cu proteste în Europa – susținere pentru imigranți și demonstrații împotriva noilor restricții

Vladimir Ionescu

Mii de persoane au manifestat duminică la Berlin şi în alte oraşe din Germania pentru a cere Uniunii Europene să-i sprijine pe solicitanţii de azil… Mai mult

Stiri

CDR: Includerea în categoria piețelor emergente susține eforturile pieței de capital de creștere a fluxurilor investiționale

Vladimir Ionescu

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) salută promovarea de către FTSE Russell a pieței de capital din România la statutul de piață emergentă și includerea în… Mai mult

Stiri

”Planul de relansare economică începe să își arate și partea practică” – Klaus Iohannis a testat și trenul către Otopeni

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a testat luni garnitura de tren care va face legătură între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian… Mai mult

Stiri

OMS a aprobat reguli pentru testarea unor produse naturiste africane în tratarea Covid

Iulian Soare

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a stabilit regulile de testare a eficienței unor remedii naturiste africane în tratarea Covid-19 și termenele pentru strângerea și analizarea datelor,… Mai mult

Stiri

Izolarea timp de 14 zile după intrarea în țară ar putea fi înlocuită cu testul Covid negativ

Vladimir Ionescu

Persoanele care vin din zone de străinătate cu incidență ridicată a cazurilor de Covid-19 străinătate ar putea să nu mai fie obligate să stea 14… Mai mult