fbpx Modifica setari cookieuri

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Evenimentul

Programul oficial de convergență 2020: Deficit bugetar de 6,7%, contracție economică de 14,4% în T2

Deficitul bugetar calculat pe metodologia europeană ESA este prognozat pentru finalul anului 2020 la 6,7% din PIB, în creştere cu aproximativ 2,4 puncte procentuale faţă… Mai mult

24.05.2020

La obiect

Noi măsuri împotriva preluării ostile a companiilor strategice din statele membre – efect al pandemiei Covid

Pandemia Covid-19 accelerează în Uniunea Europeană instituirea mecanismelor de controlare a investițiilor străine, din state terțe, și extind domeniile de aplicare a acestora. De altfel,… Mai mult

21.05.2020

Europa

Document / Semestrul European: Criza accentuează dezechilibrele economice anterioare ale României. Reformele în administrația publică și în Justiție stagnează

Lipsa măsurilor care să contracareze schimbările în justiție făcute în anii 2017 – 2019, absența reformei administrației, deficienţele în colectarea veniturilor bugetare și în digitalizarea… Mai mult

20.05.2020

Visul lui Dan Șova se împlinește: încep lucrările la autostrada Comarnic-Brașov

de Victor Bratu 16.5.2017

Ioan Rus nu a găsit corupție pe traseul Comarnic-Brașov, acolo unde Dan Șova promitea că se va muta cu cortul, pentru a supraveghea buna desfășurare a lucrărilor

La 13 ani de la lansarea proiectului, lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor începe anul acesta:  Ministerul Transporturilor a anunţat, potrivit Digi 24, că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie a primului tronson, între Braşov şi Cristian.

Este vorba de o porţiune de nouă kilometri din cei 58 dintre Braşov şi Comarnic.

Pentru construcția acestei porțiuni de autostradă s-au înscris la licitație zece firme.

Guverne PSD și mulți miniștri ai Transporturilor au insistat ani la rând pentru realizarea acestui proiect, încercând inclusiv să obțină finanțare europeană pentru demararea lucrărilor. Comisia Europeană s-a opus acestei inițiative românești din cauză că autostrada nu se află pe niciun coridor european.

În ciuda obiecțiilor europene, a solicitărilor mediului de afaceri, dar și a avertizărilor publice transmise de fostul președinte Traian Băsescu fostului ministru Ioan Rus (”Deja s-au produs acte de corupție!”), Guvernul Ponta a insistat să impună acest proiect pe agenda de finanțare europeană.

Singurul rezultat concret: Master Planul de Transport nu a primit, timp de 2 ani și jumătate, avizul Comisiei Europene, România pierzând din această cauză posibilitatea accesări fondurilor europene.

1 miliard de euro, cât pentru autostrada Pitești-Sibiu, o estimare a pierderilor făcută chiar în mai 2017 de comisarului european Corina Crețu. O estimare extrem de favorabilă, strict birocratică, posibilă doar pentru că Bruxelles-ul a acceptat ”fazarea” proiectelor nefinalizate în fostul exercițiu financiar în următorul.

Povestea autostrăzii care trebuie să traverseze munţii, în paralel cu DN1, a început în 2004, în guvernarea Adrian Năstase care-l avea ca ministru al Transporturilor pe Miron Mitrea, când un tronson de 36 de kilometri a fost scos la licitaţie.

Proiectul lua în calcul un parteneriat public privat și valoarea lucrării era estimată la de 1,5 miliarde de euro. Nicio firmă nu a fost dispusă să dea aceşti bani. Următoarele licitaţii ratate au fost în 2010, 2014 şi 2015, niciuna neavând foarte clară ”rețeta financiară”.

Odată cu instalarea guvernului Cioloș părea că întreaga contoversă cu Comisia Europeană legată de prioritățile privind infrastructura rutieră au fost rezolvate. Ministrul Dan Costescu a retrogradat Comarnic-Brașov pe locul 40 ca prioritate, Comisia avizând în final întreg documentul strategic, cu o singură solicitare: Master Planul să fie aprobat în Parlament pentru a nu mai fi modificat.

Această aprobare nu a venit nici până azi, dar noutatea majoră este aceea că mult-dorita autostradă din epoca Șova/Rus, Comarnic-Brașov a revenit sub noul ministru Sorin Bușe direct pe locul doi în lista de priorităţi a proiectelor de infrastructură de transport cu perioadă de implementare 2014-2020.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 16.5.2017

Un raspuns

  1. Pribeagul
    17.5.2017, 1:48 pm

    Astia isi urmaresc prostiile pina in pinzele albe.
    Ce blestem!

Lăsați un comentariu


Europa

A început runda decisivă a negocierilor UE – Marea Britanie

Victor Bratu

Marea Britanie a parcurs aproape jumătate din perioada de tranziție și în această lună dilema ar putea fi rezolvată: va exista sau nu un acord… Mai mult

Europa

Comisia Europeană propune o suplimentare cu 2 miliarde de euro a bugetului pentru protecție civilă și puteri mai mari în gestionarea crizelor

Razvan Diaconu

Comisia Europeană a propus marți mobilizarea sumei de două miliarde de euro, în perioada 2021-2017, pentru a oferi statelor membre instrumentele necesare pentru a reacționa… Mai mult

Stiri

BVB: Piața principală va avea la cotă prima companie IT, după 5 ani de finanțare prin piața de capital

Adrian N Ionescu

La cinci ani după ce s-a listat pe piața alternativă AeRO (dedicată companiilor mici), valoarea de piață a companiei de soluții IT Bittnet (BNET) a… Mai mult

Stiri

Rezerva valutară: S-au cheltuit 810 mil. euro din împrumutul MFP de 3.300 de acum 3 săptămâni

Adrian N Ionescu

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR), au  crescut până la 35.646 milioane euro, la  31 mai,  cu doar 2.490 milioane de euro  față… Mai mult

Europa

Oficialii de la Pentagon nu sunt de acord cu intervenția armatei, cerută de președintele Trump împotriva protestatarilor

Vladimir Ionescu

Oficialii americani responsabili de securitate și apărare nu se simt deloc confortabil și sunt tot mai îngrijorați în legătură cu declarațiile președintelui Donald Trump, potrivit… Mai mult

Europa

Avertismentul unui fost bancher central din Polonia: Doar statul profită de dobânzi aproape de zero și relaxare cantitativă

Alexandra Pele

Decizia băncii centrale a Poloniei de a reduce nivelul dobânzii-cheie de politică monetară la aproape zero a fost ”nesăbuită”, potrivit fostului guvernator Marek Belka, citat… Mai mult

Europa

Noi detalii despre impozitul european pe cifra de afaceri a marilor companii: Acesta ar urma să nu depășească 0,2% din venituri

Alexandra Pele

Uniunea Europeană speră să obțină din controversata ”taxă pe multinaționale”, anunțată ca parte a măsurilor de colectare de venituri suplimentare pentru fondul european de redresare… Mai mult