joi

8 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 aprilie, 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat Comisiei Europene trei scenarii despre viitorul CFR Marfă – companie aflată în proces de faliment, urmând să fie aplicat unul dintre acestea. Sorin Grindeanu ar prefera ca România să aplice în cazul CFR Marfă scenariul aplicat de guvernul italian în cazul Alitalia, adică înființarea unei noi companii de stat.

Sorin Grindeanu a vorbit miercuri seara despre situația CFR Marfă la Profit News TV.

”La CFR Marfă, din păcate, lucrurile sunt cele pe care le ştim: faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei”, a spus ministrul. El a precizat că în acest moment compania se află într-o zonă de concordat, acea formă juridică intermediară auxiliară falimentului.


Ministrul Transporturilor a afirmat că a discutat cu Comisarul european pe Transporturi şi i-a transmis că are trei scenarii pe care lucrează.

Scenariile: modelul Alitalia, dare în plată, reunificarea celor 3 CFR-uri

Sorin Grindeanu a menţionat că primul scenariu, care este şi cel mai simplu, ”este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

Sorin Grindeanu a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată.

El a eplicat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv 2 miliarde, şi 2 miliarde sunt datorii la CFR infrastructură. ”Darea în plată înseamnă să nu vină ANAF să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a spus ministrul.


Sorin Grindeanu a prezentat şi al treilea scenariu, şi anume să se reunească CFR-urile, Călători, Marfă şi Infrastructură, un punct în plus fiind că, dintr-odată, ”din 4 miliarde, 2 miliarde fiind la infrastructură, ar exista o degrevare acolo”. Partea negativă, potrivit ministrului, este de ”contaminare” la celelalte companii.

”Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea. Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

În timp ce România negociază cu Austria  – prin vizita ministrului Bode la Viena  –  un vot favorabil pe 8 decembrie pentru primirea în spațiul Schengen, nici compania

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: