fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Problemele versiunii românești a legii muncii flexibile: NEînțelegeri Sindicate – Patronate – Guvern în chestiunea protecției angajaților. Cum procedează alte țări UE

Guvernul urmează să adopte în această săptămână reglementările pentru introducerea muncii flexibile, un proiect ce a generat nemulțumiri puternice din partea sindicatelor. Acestea reclamă că… Mai mult

06.07.2020

La obiect

Calculele relansării de 100 mld.E / Guvernul va putea finanța marele plan foarte simplu: respectând legea

România și-a bugetat, în ultimul deceniu, investiții de 98,9 miliarde de euro, nivel similar cu cel din planul de relansare anunțat miercuri de Guvernul Orban,… Mai mult

05.07.2020

La obiect

România a pierdut un milion de locuitori într-un deceniu

România a pierdut un milion de locuitori într-un deceniu, potrivit datelor comunicate de INS, corelate cu statistica oficială certificată de Eurostat din 2010 încoace. De… Mai mult

03.07.2020

La obiect

„Inflaţia industrială” a scăzut puternic. Atenție, însă, tendințe semnificative de creștere se mențin la bunuri de capital și bunuri de uz curent !

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu aproape șapte puncte procentuale pe parcursul ultimelor cinci luni, de la 4,72% în ianuarie 2020 până la… Mai mult

02.07.2020

Vasile Iuga – PwC: Cum ne ocolește infrastructura construită de vecini și cum și-au maximizat alții infrastructura strategică

de Alexandra Pele 24.2.2016

Vasile Iuga_smallVasile Iuga, partener PwC, a atras atenţia, în cadrul conferinţei “O strategie economică pentru România” organizată de cursdeguvernare.ro miercuri, că deşi România a cheltuit cel mai mare procent din PIB pentru lucrările de infrastructură, calitatea acestora este cea mai scăzută din UE.

Vasile Iuga a avertizat totodată că infrastructura construită de statele vecine începe să ne ocolească şi cu excepţia unui coridor european ce trece prin România, ţările din regiune preferă să îşi conecteze infrastructura cu Ungaria – stat ce ar putea fi folosit drept exemplu de “maximizare a relevanţei strategice”.

Consultantul PwC s-a referit nu doar la infrastructura rutieră, ci la rețelele de interconectare de toate felurile, inclusiv cele energetice.

“România pare în acest moment ocolită de marile coridoare şi de marile fluxuri. România este inclusă în câteva coridoare europene, însă acestea acoperă mai ales partea de sud a ţării. Jumătatea de nord nu este inclusă în proiectele coridoarelor europene. A existat coridorul IX care urma să conecteze Salonicul de Helsinki şi care ar fi putut iriga economic Moldova noastră, însă pe moment nu se mai vorbeşte de acel coridor. Nabuco trecea prin România doar prin regiunea de sud-vest aşa cum South Stream ne ocolea complet”, a spus Vasile Iuga.

Ungaria a devenit poarta de acces a Europei datorită infrastructurii

ungaria

Sursă: prezentare Vasile Iuga

“Ungaria este o ţară al cărui model ar merita studiat şi înţeles şi eventual replicat şi de România în materie de infrastructură. Indiferent de guverne şi de regimurile politice, Ungaria a avut o politică coordonată şi coerentă de transformare a ţării într-o poartă de intrare în Europa şi într-o ţară de tranzit a reţelelor de transport, de electricitate şi de tranzit de gaze. Sigur că Ungaria este avantajată de geografie: ceva dealuri în partea de nord, în rest teritoriu plat. Mai uşor de construit infrastructura. Capitala în centru cu Dunărea trecând pe acolo.

Ungurii şi-au jucat mult mai bine cartea. Patru dintre coridoarele europene de transport trec prin Ungaria. În acest moment dacă  ne uităm la reţeaua de autostrăzi ea are 1.400 de kilometri.”

Potrivit hărților prezentate de Vasile Iuga, și infrastructura de transport gaze care trece, prin Ungaria, spre Europa, ocolește România :

infrastructura gaze ungaria

(CLICK PENTRU MĂRIRE)

Balcanii se racordează la rețeaua ungară de autostrăzi

”Pentru sârbi și bulgari vechiul drum de transport care lega Constantinopolul de Sofia, de Belgrad şi de Budapesta şi apoi Viena, trece prin Ungaria. Ungaria şi-a maximizat relevanţa strategică în ceea ce priveşte infrastructurile de transport, de gaze de asemenea. În Ungaria intră cam 15 miliarde de metri cubi de gaz pe an din Ucraina: 11 pentru consumul intern, în proporţie de 75% gaz rusesc şi restul din Austria şi Slovacia, dar face tranzit de 4-5 miliarde de metri cubi către cine? Către Serbia şi Croaţia”, a arătat Iuga.

El a subliniat totodată slăbiciunile României în ceea ce priveşte eficienţa investiţiilor publice făcute.

“Dacă ne uităm la eficienţa investiţiilor publice în Uniunea Europeană constatăm că România are cel mai mare procent din PIB investit în infrastructură. Dacă ne uităm la indexul calităţii infrastructurii România are cea mai slabă calitate a infrastructurii din UE. Cu alte cuvinte, cel mai mare procent din PIB pentru cea mai proastă infrastructură. Celelalte ţări din Europa Centrală şi de Est sunt într-o poziţie mult mai bună”, a explicat Iuga.

eficienta investitii

Sursă: prezentare Vasile Iuga

Traian construise în Dacia, în numai 10 ani, 4300 km de drumuri și 25 de poduri complexe

Exemplul, șocant, oferit de Vasile Iuga – în ce privește importanța infrastructurii și eficiența cu care ar trebui construită – se referă la actualul teritoriu al României de acum aproape 2000 de ani : În doar primii 10 ani de la cucerirea Daciei, Traian (împăratul) a construit pe acest teritoriu 4300 km de drumuri și 25 de poduri complicate. Străpunsese în 4 locuri Carpații – Valea Oltului, a Ptahovei, pasul Buzău și Oituz.

“Părem că suntem blestemaţi şi că nu avem capacitatea de a construi infrastructura. Din această perspectivă, două-trei minute de recurs la istorie: reţeaua de drumuri din Dacia romană. 1900 de ani. În anul 105, Traian construieşte podul de la Drobeta, una dintre minunile Lumii Antice. Pe vremea lui Francisc I, când Franţa era aliată cu Imperiul Otoman şi Suliman Magnificul controla zona, Francisc I a cerut ca un grup de ingineri să vină să verifice mortarul de la Drobeta. În doi ani se construiesc 450 de kilometri de drumuri până în actualul judeţ Sălaj. Multe au existat până în secolul XIX şi peste ele s-a turnat direct asfalt în secolul XX. În 10 ani de la cucerirea Daciei, romanii construiesc 4.300 de kilometri de drumuri şi 25 de poduri foarte complicate. Exista drum şi pe Valea Oltului. Existau drumuri şi prin pasul de pe Valea Prahovei şi prin pasul Buzău şi prin pasul Oituz.

dacia

Sursă: prezentare Vasile Iuga

Vasile Iuga a subliniat, ca o concluzie, că “ţările din jur de mişcă. Acţionează şi dacă nu avem un plan coerent care să fie bazat pe consens şi care să transceadă ciclurilor politice riscă să rămânem la infrastructuri de slabă calitate care ne vor face nu excentrici în sensul poziţionării geografice ci periferici şi marginali în sens geo-politic şi geo-strategic ceea ce este pur şi simplu inadmisibil“.

(Descărcați AICI prezentarea integrală a lui Vasile Iuga)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 24.2.2016

3 comentarii

  1. dan
    26.2.2016, 7:12 am

    românii se sabotează singuri și îi ajută și unii maghiari din guvernul lor care au dat informații adevăratului lor guvern, se mai poate repara dar numai după iași targumures

  2. Obiectiv
    26.2.2016, 3:47 pm

    Peste tot e coruptie si se si fura, insa la noi se fura tot. Asa zisa noastra elita de analfabeti vrea sa care totul afara, nu-si vede viitorul legat de tara asta. Beizadelele lor vor cheltui in strainatate banii jefuiti din Romania.

  3. Pribeagul
    26.2.2016, 4:42 pm

    Ramii crucit, nu alta!
    Statul roman este un stat foarte puternic, dar, din pacate, e pornit sa faca numai rele. Noi i-am dat si-i dam totul; din 10 piini pe care le cistigam se pare ca lui ii dam 9. Ce mai vrea, sufletul nostru?
    Ptiu, drace!

Lăsați un comentariu


Europa

Cehia / Inițiativă parlamentară de modificare a Constituției pentru introducerea dreptului de a deține o armă

Iulian Soare

Guvernul Cehiei a anunțat că sprijină modificarea Constituției cu scopul de a completa capitolul care instituie drepturi și libertăți cetățenești cu dreptul la autoapărare și… Mai mult

Europa

Emmanuel Macron: Nu putem accepta viitorul construit de alte puteri, UE să-și asume dosarele geopolitice din Mediterana

Iulian Soare

Este “crucial” ca Europa să îşi asume dosarele geopolitice de la Marea Mediterană, care să rămână sub controlul său, fără să o lăse “altor puteri”,… Mai mult

Europa

Italia ar fi dispusă să accepte condiții mai dure în schimbul granturilor europene

Iulian Soare

Cancelarul german Angela Merkel a prezentat luni un front comun cu premierul italian Giuseppe Conte (foto), cu doar câteva zile înaintea summit-ului crucial al liderilor… Mai mult

Europa

Austria interzice de joi cursele aeriene directe din România

Iulian Soare

Austria va interzice, începând de joi, 16 iulie, cursele aeriene regulate directe din România, conform unui ordin al ministrului austriac al Sănătății, care a actualizat… Mai mult

Stiri

Campanie susținută de grupul PPE din PE

Europarlamentarii PNL au cerut în PE o legislație de protecție a pădurilor mai aspră

Vladimir Ionescu

Comisia pentru Mediu (ENVI)  a Parlamentului European a adoptat, săptămâna trecută, proiectul unui raport care privește rolul UE în protejarea și restaurarea pădurilor lumii. Documentul,… Mai mult

Stiri

Victor Ponta a pierdut titlul de doctor – decizie definitivă a Instanței Supreme

Vladimir Ionescu

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins definitiv cererea prin care fostul premier Victor Ponta a solicitat anularea ordinului ministrului Educaţiei prin care i-a… Mai mult

Stiri

Csaba Balint, membru CA al BNR: Economia funcționează cu 14% sub nivelul înregistrat anterior crizei coronavirusului

Alexandra Pele

Cumulând scăderile din lunile martie și aprilie, rezultatul arată că economia funcționează cu aproximativ 14% sub nivelul înregistrat anterior crizei coronavirus, reiese dintr-o analiză realizată… Mai mult