Datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că, în februarie, au crescut vânzările Dacia în Europa cu 13,6%, cota de piaţă ajungând la 3,9%, scrie Reuters citată de Agerpres.
29.196 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate în februarie în Europa, comparativ cu 25.692 în perioada similară din 2021.
Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în februarie, cu excepţia Mercedes-Benz, care a înregistrat un avans de 1,9%.
Grupul francez Renault şi Stellantis (producătorul auto printre ale cărui branduri se află Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler şi Alfa Romeo) au raportat scăderi ale vânzărilor de 3,8% şi, respectiv, 17,5%, în timp ce grupul german Volkswagen a raportat un declin de 11,6%. Livrările Ford au scăzut cu 10,9%.
În primele două luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 16,4% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,9%, de la 3,2% în perioada similară din 2021. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 63.294 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – februarie 2021 (54.363 vehicule).
Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele două luni din acest an. Grupul francez Renault şi Stellantis au raportat scăderi ale vânzărilor de 2,4% şi, respectiv, 15,1%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Mercedes-Benz au înregistrat un declin de 7,8% şi, respectiv, 5,2%. Livrările Ford au scăzut cu 14%.
Declinul din 2022 vine pe fondul deficitului global de semiconductori şi al perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, precizează ACEA. Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.