cursdeguvernare

sâmbătă

12 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

UNICEF: Repercusiunile întreruperii totale a educației în pandemie vor fi simțite în economie decenii

27 august, 2020

O treime din elevii lumii, adică aproximativ 463 de milioane de copii, nu au beneficiat de nicio formă de învăţământ în timpul trecerii învățământului în online din cauza pandemiei de coronavirus, în lipsa accesului la echipamente şi la tehnologii precum internet, televiziune sau radio, conform UNICEF.

„Repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare”, atrage atenția directoarea organizației, Henrietta Fore (foto), într-un comunicat.

„Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni impune o urgenţă educaţională mondială”, spune directoarea UNICEF.


ONU estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.

(Citiți și: ”O catastrofă generațională” – secretarul general ONU despre închiderea școlilor în pandemie”)

Un raport al UNICEF prezentat miercuri arată că şi în cazul copiiilor cu acces adecvat la tehnologie apar obstacole în ce priveşte educaţia la distanţă, din cauza fie a condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când nu funcționează echipamentele.

Pe glob, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor.

Raportul nu prezintă date pentru SUA şi Canada.


Cu un asemenea bilanț al educației în pandemie, UNICEF îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile.

Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea materiei neparcurse, cere UNICEF.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: