marți

23 aprilie, 2024

15 octombrie, 2021

Guvernul de la Budapesta și-a propus ca Ungaria să dețină cea mai dezvoltată infrastructură de transport din regiune şi să profite la maximum de poziţia sa geografică, a declarat, joi, la Budapesta, Levente Magyar (foto), secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior.

Prezent la la deschiderea conferinţei de două zile a Asociaţiei Centrelor de servicii Logistice din Ungaria (MLSZKSZ), secretarul de stat a amintit, potrivit Hirado.hu, că, în ultimii câţiva ani, au existat mai multe dezvoltări în domeniul infrastructurii de transporturi din Ungaria decât totalitatea celor de la schimbarea regimului socialist.

Ungaria doreşte să continue această tendinţă, a adăugat oficialul maghiar.


Vorbind despre planurile care privesc dezvoltarea logistică, Levente Magyar a afirmat că, pe masa Guvernului ungar, există o strategie cuprinzătoare de dezvoltare a aeroporturilor. Un element important al acestei strategii este extinderea capacităţilor de handling pentru transportul aerian de mărfuri.

Ce prevede strategia Ungariei

Obiectivul este ca fiecare oraş important din Ungaria să aibă acces la transportul aerian de mărfuri. Ca urmare a planului de dezvoltare, de 5-8 ani, pe lângă singurul aeroport care există în acest moment, Ungaria va avea 4-5 aeroporturi mai mari, iar pistele de aterizare necesare pentru avioanele de mărfuri vor fi construite în zeci de locuri.

În acelaşi timp, participanţii la piaţă vor dezvolta unităţi adecvate primirii avioanelor de marfă care vor plasa transportul aerian din Ungaria la noi dimensiuni, a detaliat secretarul de stat.

În ultimii ani, în domeniul capacităţilor terestre s-au înregistrat progrese uriaşe. În urmă cu 10 ani, Ungaria avea doar 3 autostrăzi care ajungeau la graniţele sale, iar acum există 7 astfel de legături şi încă 7 autostrăzi vor fi predate în următorii ani, a atras atenţia secretarul de stat.


Autostrada Budapesta-Bratislava a fost recent predată, autostrada M30, care leagă Budapesta de Miskolc şi Kosice, va fi predată în curând, iar construcţia nodului autostrăzii Záhony va începe în curând, la fel şi ramura autostrăzii M3 spre Beregszász, a enumerat exemplele Levente Magyar.

Ungaria recuperează o restanţă de un deceniu prin această dezvoltare, unul dintre principalele sale obiective fiind acela de a putea livra în Europa de Vest mărfuri din Est, prin Ungaria, care sosesc în porturile greceşti. Linia ferată de mare viteză, care deocamdată este în stadiu de proiect şi va trece prin ţările Grupului de la Visegrád (V4), deschide, de asemenea, noi perspective în transportul feroviar, a mai adăugat secretarul de stat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: