joi

25 aprilie, 2024

13 iulie, 2017

După o perioadă în care toate marile organizații ale oamenilor de afaceri- români și străini- au dezavuat experimentele fiscale propuse în special de Guvernul Tudose, AOAR trece ”de la atitudinea reactivă din ultimele luni la una proactivă” și transmite Guvernului sugestii de acțiune dorite de mediul de afaceri.

Plecând de la un set de soluții prezentate joi, AOAR a lansat mesajul: ”Cerem guvernului nostru să înceapă un dialog sincer, constructiv, profesionist, cu reprezentanții investitorilor în România. Soluții sunt, le putem discuta, agrea și implementa. Vom avea cu toții de câștigat!”

Principii promovate de mediul de afaceri

Florin Pogonaru, președinte al organizației, a deschis  conferința de presă organizată joi cu următoarele mesaje ale AOAR:

  • Nu cerem taxe mai mici sau scutiri.
  • Cerem stabilitate și predictibilitate.
  • Cerem o așezare corectă a taxelor, fără excepții, cerem servicii publice de calitate oferite de ANAF.
  • Cerem protecție în fața celor care nu înțeleg să respecte legea și fac evaziune. Nu putem concura cu cei care fură TVA și își plătesc la negru angajații!

”Ne este frică, pentru că mesajul este clar: vom avea o problemă de deficit bugetar, vom avea o problemă de colectare. Ne este frică pentru că în continuarese va merge pe tăierea investițiilor, măsurile sociale funcționând în continuare. Ca oameni de afaceri, avem datoria să spunem nu doar ceea ce nu ne place, ce nu vrem, ci să trecem la partea grea și să spunem ce vrem și ce ar trebui făcut. Așa cum Guvernul s-a expus criticilor, și noi ne expunem criticilor punând pe masa o serie de principii, de măsuri punctuale care ar îmbunătăți mediul de afaceri”, a mai declarat Florin Pogonaru.

Gabriel Biriș, partener al firmei de consultanță Biriș-Goran, a insistat: ”Astăzi nu este despre critică. Avem propuneri concrete pe care le prezentăm, public, Guvernului”.

Propunerile concrete

Propunerile avansate de AOAR se referă la 4 domenii:

1.Impozitul pe profit

Avem nevoie de consolidare fiscală în grupurile românești de companii pentru a putea avea condiții egale cu investitorii străini care consolidează la ei acasă.


Asta ar da posibilitatea și grupurilor cu capital românesc să își poată organiza mai bine finanțele. Depunerea declarației de impozit pe profit consolidat pe grup, nu numai că permite grupului să recupereze pierderea fiscală mai repede, dar:

  • Elimină nevoia pentru grupurile românești cu privire la întocmirea dosarului prețurilor de transfer. Este un cost semnificativ pentru companiile românești și, de asemenea, un cost semnificativ pentru ANAF de a verifica degeaba aceste dosare;
  • Ar permite ANAF să își folosească resursa (extrem de firavă) pentru a controla prețurile de transfer acolo unde există riscul real de erodare a bazei fiscale în România: plăți externe făcute în special către state care au cote de impozit reduse sau sunt cunoscute că aplica regimuri fiscale preferențiale.
  • Cerem implementarea cât mai grabnică și creșterea capacității administrative pentru aplicarea planului de măsuri ANTI- BEPS (Base Erosion and profit Shifting – Erodarea bazei fiscale și transferul profiturilor).

Consolidarea fiscală poate face ca România să devină hub regional pentru investitori, consideră AOAR.

2.TVA

Organizația solicită Guvernului să:

  • accelereze implementarea sistemelor informatice de care face vorbire în programul de guvernare și anume AMEF;
  • introducă sistemul electronic de facturare în B2B;
  • introducă cât mai grabnic SAF-T (Standard audit File for Tax – model de raportare care permite controlul de la distanță);
  • elimine din Codul fiscal prevederea nefericită cu privire la evaluarea de către ANAF a “intenției și capacității de a desfășura operațiuni taxabile”;
  • depună toate diligențele pentru modificarea Directivei 112 privind TVA în sensul permiterii taxării inverse în B2B și implementarea acestei opțiuni imediat ce este posibilă. Taxarea inversă și nu split payments poate elimina complet frauda de tip carusel, reducând în același timp semnificativ costurile de administrare atât pentru stat, cât și pentru contribuabil.

3.Impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii

AOAR propune uurmătoarea soluție:

  • Reintroduceți plafonarea bazei de calcul a CAS și CASS pentru toate tipurile de venit, pe suma acestora (nu pe fiecare venit în parte);
  • Pentru ca acest lucru să fie posibil, duceți la capăt propunerea din Program referitoare la  mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat și ajustarea corespunzătoare a salariului brut și “globalizarea” veniturilor, dar doar acolo unde acest lucru este necesar;
  • Păstrați și întăriți sistemul de plată a impozitelor și contribuțiilor cu reținere la sursă.
  • Eliminați excepțiile. Excepțiile sunt privilegii ale unor cetățeni pentru care trebuie să plătească ceilalți cetățeni! Acest lucru duce inclusiv la dezbinare, ori noi avem nevoie să întărim coeziunea acestei nații!
  • Sarcina fiscală totală trebuie așezată în funcție de CÂT și nu de CUM câștigăm. Obligațiile fiscale trebuie să fie aceleași pentru toți rezidenții în România, indiferent de modul în care acestea sunt obținute. Numai așa sarcina fiscală poate fi rezonabilă pentru toți.

4.Credit fiscal pentru creșe/grădinițe

Trebuie să ne ocupăm de viitor încă de astăzi. Investiția în educație este cu atât mai eficientă cu cât este făcută mai devreme. Sunt studii care arată cât de importantă este educația timpurie, în primii 5 ani de viață ai copilului.

În programul de guvernare aveți prevăzut a fi realizate 2.500 de creșe. Haideți să facem o parte dintre ele împreună, în parteneriat public privat, acolo unde este cea mai mare nevoie de ele!

Avem soluția în Codul fiscal încă din 2004, trebuie doar să o extindem: creditul fiscal. Facem creșe la poarta fabricii, a clădirilor de birouri, angajatorul plătește și își scade sumele plătite din impozitele datorate, în limita ce trebuie calculată.

Referitor la acest ultim punct, Anca Vlad, președinte al Grupului Fildas, a propus guvernului și regândirea sistemului de indemnizații pentru concediu post-natal, prin introducerea unui sistem de reintegrare rapidă în piața muncii.

Anca Vlad propune ca mamele care pot reveni la muncă după 6 luni să beneficieze în continuare de jumătate din indemnizație, până la împlinirea termenului maxim legal de acordare. În acest fel, afirmă Anca Vlad, statul ar economisi o parte a bugetului alocat acestor indemnizații și ar câștiga noi impozite și taxe.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. 1.Dupa 10 ani de integrare si „copilarie reprezentativa”, AOAR si celelalte organizatii patronale trebuie sa intre intr-un proces de maturizare reprezentativa si „actionala”.
    a.Datorita lipsei unui proiect de tara, a unui proiect de reindustrializare, a unui proiect de reconstructie economica – sau cum vrem sa-l numim, Romania nu are de 27 de ani o viziune si un parcurs economic previzibil si controlabil, care sa PERMITA guvernului P.S.Democrat rationalitate si stabilitate economica, financiara si fiscala!
    b.Propun PUBLIC AOAR si celorlalte organizatii antreprenoriale, evaluarea si promovarea la Guven a unui „proiect de reindustrializare” a tarii, ca busola de orientare economica si ancora de stabilitate si previziune economica, care sa sustina afacerile din Romania.
    c.Propun AOAR initiativa nationala de a „unifica” miscarea patronala din Romania, intr-o MISCARE ECONOMICA Nationala, creind o INSTITUTIE NATIONALA Reprezentativa a tuturor antreprenorilor din Romania, care sa promoveze interesele antreprenorilor – astfel incit ele sa nu mai fie doar „cereri de ocazie”, ci insasi sinteza unui proiect de tara.
    d.In naivitatea/moliciunea lor, organizatiile patronale mai cred ca Guvernul, partidele sau altcineva trebuie sa construiasca si promoveze in locul lor proiectele de tara, de domeniu sau de ramura economica – care sa accelereze dezvoltarea tarii si sustina masiv afacerile antreprenorilor romani!
    Este adevarat, ca antreprenoriatul este unul fragmentat, cu functii si interese divergente in cadrul acelorasi organizatii, unii antreprenori au afaceri cu statul, etc.Cu toate acestea, interesul lor suprem este unitatea de organizatie, de clasa bogata, iar orice cedari si „inmuierei personale” in fata guvernului sau executivilor – condamna la regres general antreprenoriatul din Romania.A venit nu doar pentru AOAR, AmCham, Consilul Oamnenilor de afaceri, etc. momentul de a se uni – ci pentru toata clasa bogata si a actiona unitar – in beneficiul lor.
    In caz contrar, un Guvern lipit de viziune si interesul dezvoltarii Romaniai – cum n-am mai avut pina acum, va merge atit de departe cu „haiduciile sale”, incit ceeace arata analiza Cofage in dec. 2016 – adica imposibilitatea trecerii intr-o faza superioara de dezvoltare antreprenoriala – va deveni realtatea zilei…

  2. Strategiile de dezvoltare ale unei natiuni, in orice domeniu, nu trebuiesc lasate in seama partidelor politice. Strategi selectati pe competente si specialitati va trebui sa planifice viitorul acestei tari. Politicul ajuns la putere trebuie doar sa implementeze si sa execute la timp strategia sau parte a ei pe timpul mandatului. Populatia sa aleaga formatiunea politica cea mai credibila, cu solutii clare de reusita, respectand principiul „calitate maxima la pretul cel mai scazut”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. 1.Dupa 10 ani de integrare si „copilarie reprezentativa”, AOAR si celelalte organizatii patronale trebuie sa intre intr-un proces de maturizare reprezentativa si „actionala”.
    a.Datorita lipsei unui proiect de tara, a unui proiect de reindustrializare, a unui proiect de reconstructie economica – sau cum vrem sa-l numim, Romania nu are de 27 de ani o viziune si un parcurs economic previzibil si controlabil, care sa PERMITA guvernului P.S.Democrat rationalitate si stabilitate economica, financiara si fiscala!
    b.Propun PUBLIC AOAR si celorlalte organizatii antreprenoriale, evaluarea si promovarea la Guven a unui „proiect de reindustrializare” a tarii, ca busola de orientare economica si ancora de stabilitate si previziune economica, care sa sustina afacerile din Romania.
    c.Propun AOAR initiativa nationala de a „unifica” miscarea patronala din Romania, intr-o MISCARE ECONOMICA Nationala, creind o INSTITUTIE NATIONALA Reprezentativa a tuturor antreprenorilor din Romania, care sa promoveze interesele antreprenorilor – astfel incit ele sa nu mai fie doar „cereri de ocazie”, ci insasi sinteza unui proiect de tara.
    d.In naivitatea/moliciunea lor, organizatiile patronale mai cred ca Guvernul, partidele sau altcineva trebuie sa construiasca si promoveze in locul lor proiectele de tara, de domeniu sau de ramura economica – care sa accelereze dezvoltarea tarii si sustina masiv afacerile antreprenorilor romani!
    Este adevarat, ca antreprenoriatul este unul fragmentat, cu functii si interese divergente in cadrul acelorasi organizatii, unii antreprenori au afaceri cu statul, etc.Cu toate acestea, interesul lor suprem este unitatea de organizatie, de clasa bogata, iar orice cedari si „inmuierei personale” in fata guvernului sau executivilor – condamna la regres general antreprenoriatul din Romania.A venit nu doar pentru AOAR, AmCham, Consilul Oamnenilor de afaceri, etc. momentul de a se uni – ci pentru toata clasa bogata si a actiona unitar – in beneficiul lor.
    In caz contrar, un Guvern lipit de viziune si interesul dezvoltarii Romaniai – cum n-am mai avut pina acum, va merge atit de departe cu „haiduciile sale”, incit ceeace arata analiza Cofage in dec. 2016 – adica imposibilitatea trecerii intr-o faza superioara de dezvoltare antreprenoriala – va deveni realtatea zilei…

  2. Strategiile de dezvoltare ale unei natiuni, in orice domeniu, nu trebuiesc lasate in seama partidelor politice. Strategi selectati pe competente si specialitati va trebui sa planifice viitorul acestei tari. Politicul ajuns la putere trebuie doar sa implementeze si sa execute la timp strategia sau parte a ei pe timpul mandatului. Populatia sa aleaga formatiunea politica cea mai credibila, cu solutii clare de reusita, respectand principiul „calitate maxima la pretul cel mai scazut”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: