Producătorul de încălţăminte Clujana a ieşit din insolvenţă după doi ani de la deschiderea procedurii și, astfel, un brand cu o istorie de peste 100 de ani rămâne activ pe piață, a anunţat, joi, administratorul judiciar CITR.
În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana au crescut cu 136% faţă de anul precedent, potrivit datelor CITR.
Pentru a ieşi din insolvenţă :
- Clujana şi-a îmbunătăţit marja pentru comercializarea produselor – până atunci vândute sub media pieţei – iar profitul obţinut a fost utilizat pentru finanţarea activităţii curente şi creşterea producţiei.
- Compania a redus ponderea serviciilor de tip lohn în cifra de afaceri, cooptând, în schimb, un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu.
- Planul de reorganizare a prevăzut relansarea atât prin dezvoltarea reţelei de distribuţie, cât şi prin diversificarea liniei de produse.
- Din 2019, produsele din piele confecţionate de Clujana se adresează și nevoilor segmentului de clienţi cu vârste cuprinse între 25-40 de ani.
Produsele Clujana sunt vândute în 14 magazine partenere din România. Extinderea la nivel naţional a însemnat și deschiderea a patru noi showroom-uri şi un magazin online: al doilea show-room în Cluj-Napoca şi primele magazine din Sibiu, Oradea, Bistriţa.
„În domeniul nostru de activitate este dificil să rămâi competitiv. E nevoie fie să atragi investiţii constante, fie să consolidezi business-ul. După reintegrarea în economie ne concentrăm atenţia spre consolidare”, a declarat Florin Gliga, administrator special Clujana, citat într-un comunicat al CITR.
CITR, membră a Impetum Group, este liderul pieţei de insolvenţă din România încă din 2008. În 20 de ani a gestionat peste 1.000 de proiecte. CITR administrează anual un patrimoniu de peste 650 de milioane de euro şi distribuie anual mai mult de 300 de milioane de euro creditorilor.