marți

16 iulie, 2024

12 iunie, 2024

Comisia Europeană comunică miercuri producătorilor auto că va impune tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice importate din China, începând de luna viitoare.

Comisia, care supervizează politica comercială a UE, a anunțat că tarifele, care vor intra în vigoare din iulie, vor fi de 17,4% pentru BYD, 20% pentru Geely și 38,1% pentru SAIC. Alte companii care cooperează în cadrul anchetei ar urma să fie taxate cu 21%, iar companiile necooperante cu 38,1%, anunță Politico.

Impunerea tarifelor este justificată de Bruxelles ca replică la subvenţiile excesive de care beneficiază constructorii auto chinezi.


Anunțul UE vine la aproape o lună după ce Washington a adoptat o măsură similară, mult mai dură – mărind de patru ori tarifele, până la 100%, pentru vehiculele electrice fabricate în China.

(Citește și: ”Tarifele lui Biden la vehiculele electrice chinezești și impactul acestora asupra Europei – analiză Bruegel”)

Tarifele europene, mult mai mici, vor fi aplicate pentru importurile de automobile electrice produse de constructori chinezi precum BYD şi Geely dar şi pentru constructorii occidentali, cum este Tesla, care exportă în Europa automobilele asamblate în China.

Vestea nu produce mare bucurie în rândul producătorilor europeni

Autoritățile de la Beijing au criticat decizia Bruxelles de a demara o investigaţie asupra subvenţiilor de care au beneficiat constructorii chinezi și au avertizat că vor adopta contra măsuri.

(Citiți și: ”Turcia crește cu 40% taxele vamal pentru mașinile importate din China”)

O serie de directori ai marilor companii auto din Europa au declarat că tarifele vamale mai mari ar putea diminua sau elimina, temporar, avantajul pe partea de cost de care se bucură constructorii chinezi. Însă aceste tarife nu vor elimina realitatea că preţul de cost mai mic al automobilelor electrice Made in China îi va forţa pe producătorii europeni să ia măsuri.


Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că producătorii auto europeni nu au prea mult la dispoziţie pentru a-şi ajusta afacerile şi depind de eliminarea „procedurilor birocratice şi haosului în materie de reglementare pe care îl avem la noi acasă”.

(Citiți și: ”Radu Crăciun / Atacul asupra industriei auto occidentale explicat”)

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: