vineri

24 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 martie, 2020

Transportul rutier de marfă se desfășoară fără blocaje semnificative în acest moment, România reușind să securizeze mai multe coridoare. Situația se schimbă însă de la oră la oră, pe măsură ce alte zone din Occident sunt declarate cu risc ridicat de răspândire a Covid-19 și se încep să ia măsuri specifice de securitate, a precizat, pentru cursdeguvernare.ro, Constantin Isac, președintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Miercuri va avea loc o reuniune de urgență a miniștrilor Transporturilor din Uniunea Europeană. Discuțiile vor viza stabilirea procedurilor pentru deblocarea transporturilor de mărfuri, dar și asigurarea culoarelor de transport rutier pe măsură ce tot mai multe zone raportează creșteri semnificative ale numărului de persoane depistate pozitiv.

”Discuțiile (pentru stabilirea culoarea de transport, n.r.) sunt avansate. S-a implicat președintele (Klaus Iohannis, n.r.). Toată situația este dinamică. Începând de vineri s-au fluidizat mai multe coridoare, Italia-România, prin Austria și Ungaria, Germania-România, prin Austria și Ungaria, din Italia de ieri reușisem să venim și prin Slovenia, dar pe măsură ce se uniformizează cât de cât relațiile și apar elemente noi în sensul că o serie de zone din vestul Europei trec de la culoarea galben la roșu și atunci apar noi restricții pentru că trec la alt nivel de securitate și atunci apar alte măsuri”, a precizat Constantin Isac.


El a adăugat că în acest moment nu se află în carantină decât șoferii care vin pe curse de transport persoane din Italia sau șoferi care descarcă în Croația sau în Slovenia și care au fost opriți acolo pentru 14 zile.

”Toate autoritățile sunt mobilizate. Faptul că se mai întâmplă, sunt anumite puncte de frontieră, ca anumite măsuri luate să conducă la blocaje temporare, asta se întâmplă din cauza evoluției situației, nu din cauza rea-voinței sau lipsei de operativitate a autorităților. Nu sunt decât niște blocaje temporare, iar în zonele critice chiar se formează convoaie însoțite de poliție care tranzitează”, a explicat Isac.

UNTRR a solicitat public autorităților române măsuri de atenuare a impactului crizei Covid-19, cea mai importantă fiind excluderea șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale de la măsura izolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile.

”Blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului. Transporturile internaționale și naționale de mărfuri și transportul intern de persoane, alături de sistemul energetic și sistemul financiar, trebuie ținute ca linii vitale funcționale, întrucât doar așa vor putea funcționa sistemele medicale și de alimentație publică”, susțin transportatorii.

Situația din cele mai tranzitate țări


Austria

Austria a reintrodus temporar controalele la punctele de trecere a frontierei cu Italia. Șoferilor li se măsoară temperatura și sunt verificate activitățile lor din ultimele zile.

Au fost ridicate restricțiile de circulație în zilele de sâmbătă și duminică pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 t, până pe 3 aprilie.

Croația

Toți șoferii străini care vin din Italia, China, Coreea de Sud, Hong Kong, Japonia, Singapore, Malaezia, Bahrain, Iran, Germania, Franța, Elveția, Spania, Austria, Marea Britanie, Olanda, Suedia și regiunea Bela Krajina (Slovenia), cu excepția șoferilor în tranzit, vor intra obligatoriu în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

În momentul în care ajung la frontieră, autoritățile croate îi atenționează pe șoferii străini că se pot întoarce pentru a evita carantina. În prezent, se înregistrează timpi de așteptare foarte mari la frontierele cu Croația. Frontiera cu Serbia este parțial închisă.

Cehia

Transportul internațional de marfă nu este restricționat. Cu toate acestea, vor rămâne deschise doar punctele principale de trecere a frontierei cu Austria (Dolní Dvořiště, České Velenice, Hatě Mikulov) și Germania (Strážný, Pomezí n.O., Rozvadov, Folmava, Žel. Ruda, Krásný Les, H.Sv. Šebestiána).

Germania

Autoritățile germane au intensificat controalele la frontieră (inclusiv măsurarea temperaturii corpului). Nu există alte restricții în punctele de trecere a frontierei, atât pentru persoane, cât și pentru mărfuri.

Ungaria

Autoritățile ungare au transmis că „deocamdată transportul rutier de marfă nu este afectat de aceste măsuri”. Cu toate acestea, au fost introduse rute de tranzit obligatori.

Italia

Ministerul Infrastructurii și Transporturilor italian a transmis un decret prin care se ridică restricțiile de circulație pentru vehiculele cu MTMA mai mare de 7,5 t, pe drumurile extraurbane, în zilele de 15 și 22.03.2020.

Polonia

Nu s-au introdus restricții pentru transportul rutier internațional de marfă. Frontierele rămân deschise fluxului de mărfuri, iar șoferii de camioane care transportă mărfuri în regim internațional nu se supun măsurii de carantină de două săptămâni. Administrația poloneză a publicat lista punctelor de trecere a frontierei deschise în timpul stării de urgență, deoarece unele frontiere vor rămâne închise.

Serbia

Operațiunile de tranzit prin țară nu ar trebui să dureze mai mult de 12 ore din momentul în care camionul intră pe teritoriul Republicii Serbia. De menționat că 44 de puncte de trecere a frontierei sunt închise temporar.

Slovenia

Slovenia blochează la graniță camioanele străine cu MTMA mai mare de 3,5 t care vor să tranziteze țara. Singurele camioane autorizate să treacă frontiera sunt cele care trebuie să descarce mărfuri în Slovenia (destinația finală) sau dacă transportă colete poștale, echipamente medicamentoase sau produse farmaceutice și ajutor umanitar.

Frontierele dintre Slovenia și Italia sunt închise pentru toate tipurile de transport rutier de persoane.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Slovacia

Transportul de mărfuri internațional este permis doar șoferilor străini care au permis de ședere temporară sau permanentă pe teritoriul slovac și dacă sunt dotați cu echipament de protecție; punctele de frontieră secundare sunt închise.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: