sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

9 decembrie, 2013

Transportatorii rutieri de mărfuri au comunicat că au oprit, luni, 9 decembrie, activitatea şi nu au mai trimis maşini în curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se vor duce în parcări, a declarat pentru MEDIAFAX, Augustin Hagiu, reprezentantul Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR).

Motivele principale ale protestelor sunt:

  • introducerea suprataxei de 7 eurocenți pe litru de carburant de la 1 ianuarie, în condițiile în care protestatarii susțin că și așa prețul carburanților în România este mai mare decât în țările din jur;
  • Amenzile aplicate de Poliția Rutieră sunt prea mari și există posibilitatea ca în noul Cod Rutier să fie operate noi majorări;
  • Obligația impusă de o Ordonanță de Urgență de a monta plăcuțe pe camioane pe care să fie trecute date privind dimensiunile mașinilor, deși aceste date sunt consemnate în actele mașinilor sau chiar pe plăcuțe montate de producători, motive pentru care au fost inițiate și protestele din luna mai.

Augustin Hagiu a spus că transportatorii rutieri de mărfuri aşteaptă, în primul rând, ca Ministerul Transporturilor să îşi respecte promisiunile asumate prin minuta semnată în luna mai, în urma cărora protestele anunţate atunci au fost suspendate.


Hagiu a precizat că după ce vor fi rezolvate solicitările menţionate în minuta încheiată în luna mai, se poate intra într-un dialog cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

În cadrul protestului, unii dintre şoferii de autocamioane aflaţi pe trasee intenţionează să meargă în coloană, cu viteze reduse, de aproximativ 10 km/h.

Cel mai mare neajuns pe care îl poate provoca greva transportatorilor este întreruperea aprovizionării cu marfă a lanțurilor de magazine, în prag de sărbători

Blocaje în toată țara

„Din cauza protestului transportatorilor, traficul pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu este complet blocat la această oră. În zonă s-au deplasat mai multe echipaje de la Poliţie Rutieră în încercarea de a fluidiza traficul”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Sibiu Anca Bloanca.


Pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu erau oprite în dimineața zilei de 9 decembrie peste 120 de TIR-uri şi camioane. Au mai fost blocate șoselele de centură ale Bucureștiului și Aradului, dar și ieșirile din alte orașe precum Satu Mare, Baia Mare, Botoșani. Pe Valea Oltului circulația a fost serios îngreunată din cauza protestului transportatorilor.

În minuta din 22 mai, semnată de Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor în acea perioadă, şi reprezentanţii UNTRR şi CNR, Radu Dinescu şi Meyer Siegfried, se arăta că, în maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali şi, ulterior, va propune un program punctual pentru soluţionarea problemelor.

De asemenea, în document se menţiona că vor fi constituite subcomisii de specialitate, formate din reprezentanţi ai MT şi ai transportatorilor, care să dezbată şi să promoveze modificări şi completări ale unor acte normative.

Potrivit CNR, în ultimele luni, patronatele din transporturi au transmis propuneri către Guvern, Ministerul Muncii şi Ministerul de Finanţe, incluzând şi soluţii pentru combaterea evaziunii fiscale, însă adresele oficiale ale confederaţiei nu au primit răspuns, iar ministru Ramona Mănescu „a refuzat întâlnirile cu reprezentanţii patronatelor membre CNR”.

Confederaţia Naţională Rutieră a anunţat, în 5 decembrie, că din 9 decembrie transportatorii rutieri de mărfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, susţinând că „au epuizat toate căile diplomatice” în relaţia cu autorităţile, care nu îşi respectă angajamentele, şi că cea mai recentă „lovitură” din partea Guvernului este creşterea accizelor la carburanţi.

În 22 mai, transportatorii rutieri au renunţat la protestul anunţat, după o întâlnire de câteva ore cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.

Reprezentanţii CNR au cerut Guvernului corectarea „anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de corupţie şi un dialog constructiv”. Aceştia au criticat existenţa unor suprapuneri legislative şi situaţiile în care mai multe acte normative reglementează aceleaşi situaţii.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România are 13.000 de membri, operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Confederaţia Naţională Rutieră este cea mai nouă structură patronală din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi de persoane şi are în componenţă peste 36 de structuri asociative din Federaţia Operatorilor Români de Transport, respectiv Federaţia Transportatorilor Europa. CNR reprezinta interesele unui număr de peste 7.500 operatori de transport rutier din România.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: