Președintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, că s-a opus, în Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), vânzării CFR Marfă pentru că Ministerul Transporturilor propusese o procedură de privatizare cu strigare, ca în cazul combinatului Oltchim.
”Să ne înțelegem foarte bine: CFR Marfă a fost respins de la privatizare pentru că se propunea privatizare cu strigare, ca la Oltchim. Or, să vrei să validezi cea mai riscantă variantă de privatizare pentru o companie de talia CFR Marfă mi s-a părut inadmisibil”, a afirmat președintele, într-o conferință de presă.
El s-a exprimat pentru privatizarea CFR Marfă cu un investitor strategic din Europa.
”CFR Marfă este o companie care poate fi privatizată, dar nu prin privatizare cu strigare. Eu o văd cu un investitor strategic, o mare companie feroviară europeană, va opera pe tritoriul României, o companie care să-i ridice valoare”, a spus Băsescu.
”Pentru asta facem privatizare, nu ca să vină – știi că la privatizare cu strigare, pot să merg și eu și dumneavoastră și oricine vrea să facă un schow televizat”, a completat el, făcând referire la privatizarea eșuată a combinatului Oltchim Râmnicu Vâlcea și la spectacolul mediatic dat de Dan Diaconescu.
Anul trecut, CSAT nu a dat avizul pentru privatizarea CFR Marfă, procesul fiind astfel blocat, declara în octombrie 2012 secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Horațiu Buzatu.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat marţi, la finalul discuţiilor cu reprezentanţii misiunii FMI la Bucureşti, că CFR Marfă va fi privatizată într-un procent de 51% din acţiunii, termenul stabilit cu reprezentanţii delegaţiei FMI pentru finalizarea privatizării fiind de şase luni începând cu luna februarie.