Ministerul Mediului are analizează două modalități de înlocuire a timbrului de mediu – cu vigneta (care să aibă o valoare diferenţiată în funcţie de noxele maşinii), sau cu un sticker color ce va depinde de nivelul de poluare, potrivit unor surse Mediafax.
Vigneta – ar putea să fie plătită de toţi şoferii şi să aibă o valoare diferenţiată, în funcţie de nivelul noxelor şi al capacităţii cilindrice a motorului maşinii.
Stickerul colorat – va permite conducătorilor auto să intre în anumite zone ale oraşelor și este o metodă practicată şi în Franţa. Culoarea stickerului va indica nivelul de poluare a maşinii.
„Sunt trei sisteme în momentul de faţă, există anumite ţări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă, această taxă sigur că a fost aplicată cu mulţi ani în urmă şi ea nu a fost aplicată în mod discriminatoriu, de aceea nu a fost atacată în aceste state.
A doua formă este un impozit care se plăteşte anual în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de CO2.
Există şi a treia formă care este întărită în momentul de faţă şi care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plăteşti combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către fondul de mediu”, declara ministrul Mediului, Daniel Constantin, în urmă cu câtva zile.
El a menționat și o soluție discutată cu primarii:
Acesta a mai declarat că a avut discuţii şi cu primarul general, Gabriela Firea, legat de poluare. O variantă luată în discuţie este chiar împărţirea pe zone a oraşelor.
„Pot fi măsuri comune pe care le adoptăm care să rezolve ambele probleme traficul şi poluarea – n. red.).
Dacă se va ajunge la această soluţie prin care să zonăm Bucureştiul şi alte judeţe din ţară, zona 1, 2,3 şi să spunem că unele maşini pot pătrunde în funcţie de gradul de poluare a motorului respectiv. Pot pătrunde într-o zonă numai cu taxă sau deloc, iar asta ar putea să rezolve şi problema traficului.(…)
Pentru Bucureşti, Braşov şi Iaşi, pentru reducerea poluării, dar şi pentru gestionarea deşeurilor, avem cel puţin 11 măsuri pe care le vom lua în perioada următoare”, a mai spus Daniel Constantin, pentru Mediafax.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator- norma euro şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Acest tip de taxă a fost declarat ilegal de către organismele europene, România modificând de 3 ori în timp forma sub care a impus această taxă, de fiecare dată însă cu obiecții ale Bruxelles-ului.
Programul de guvernare PSD a prevăzut eliminarea acestei taxe și una dintre primele măsuri adoptate de guvernul Grindeanu după instalare a fost o OUG care a eliminat o serie de taxe.
Taxa de mediu la autoturisme s-a colectat la Bugetul de stat.
Un răspuns
Cu taxa de mediu este o adevarata bulibasala in Romania.
Oamenii sunt tratati diferit la unii li se da inapoi taxa la altii nu, unii dau in judecata statul altii nu.
Unele auto au platitat o taxa, altele alta taxa iar altele nu au platiti taxa deloc.
Unii isi vand auto intre timp si nu mai pot obtine taxa inapoi desi au solicitat-o cand aveau autoturismul, etc.
Iar statul modifica incontinu aceasta taxa ilegala si refuza sa dea banii inapoi celor care au platit-o fara proces, doar cateva cazuri au primit in mod normal banii inapoi sau mai exact vor primi in rate.