joi

25 aprilie, 2024

23 mai, 2016

afaceriViitoarea generație de lideri ai afacerilor de familie este bine pregătită, își dorește să ducă afacerea pe care o vor moșteni pe noi piețe, arată un sondaj realizat de PwC.

Potrivit The Next Generation Survey, un sondaj global al viitoarei generații de lideri de afaceri de familie, 88% dintre reprezentanții viitoarei generații de lideri ai afacerilor de familie afirmă că vor să facă ceva deosebit pentru companiile lor.

Majoritatea vorbește de lansarea pe plan internațional, diversificare și modernizare. Dintre persoanele chestionate, 60% spun că vor să extindă companiile lor pe noi piețe geografice. Aceștia explorează noi idei, noi produse și chiar noi modele de afaceri, arată raportul PwC.


Studiul mai arată că încrederea viitoarei generații de lideri de afaceri de familie a crescut, orizonturile acestora s-au lărgit, iar gradul lor de pregătire pentru pozițiile de conducere s-a îmbunătățit. De exemplu, 70% dintre aceștia au lucrat în afara companiei de familie pentru a acumula experiență și pentru a depăși deficitul de credibilitate înainte de a se alătura afacerii de familie. Respondenții au declarat că își doresc să își lase amprenta asupra companiilor lor, nu să fie implicați doar „cu numele” în acestea și nu se sfiesc să apeleze la ajutor din afara organizației pentru a-i ajuta să-și atingă aceste scopuri. 69% dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să aducă manageri din afara familiei pentru a ajuta la modernizarea și profesionalizarea companiei.

Însă în ciuda încrederii lor în creștere și a ideilor clare cu privire la obiectivele de afaceri pe care vor să le atingă, viitoare generație de lideri de afaceri este conștientă că există și o mare inerție organizațională. 40% dintre ei au mărturisit cu o oarecare frustrare că le este dificil să își facă ideile acceptate de actuala generație de lideri de afaceri de familie, iar 52% sunt îngrijorați de faptul că vor trebui să petreacă timp gestionând politicile de familie.

Chiar dacă, în timp, afacerile de familie se pot reinventa, și unele chiar o fac, nu toate reușesc să se adapteze rapid și pot apărea tensiuni între respectarea proceselor (și produselor) din trecut și valorificarea oportunităților pe care viitoarea generație de lideri le anticipează. De exemplu, 59% dintre respondenți ar dori să-și diversifice portofoliul de produse, dar 68% cred că e puțin probabil ca firma lor de familie să facă această schimbare, chiar și în următorul deceniu.

„Mediul digital este clar o zonă în care există un obstacol generațional. Mulți dintre reprezentanții următoarei generații de lideri de afaceri de familie trebuie să se străduiască să-și convingă părinții că firma lor trebuie să facă mai mult în zona de digitalizare. Numai 41% dintre respondenți cred că afacerea lor are o strategie potrivită pentru lumea digitală, iar 29% cred că afacerile de familie sunt mai încete decât alte tipuri de organizații în a ține pasul cu noua tehnologie”, a declarat Mihai Anița, partener, liderul echipei de servicii integrate pentru companiile antreprenoriale și afacerile de familie, PwC România.


Succesiunea este în continuare o preocupare, 61% dintre respondenți consideră că va fi dificil pentru actuala generație să renunțe la conducerea afacerii atunci când următoarea generație va ajunge la conducere.

The Next Generation Survey este un sondaj global al viitoarei generații de lideri de afaceri de familie. Interviurile au avut loc în perioada 14 ianuarie – 28 februarie 2016 prin telefon sau printr-un chestionar electronic în limbile naționale din 31 de țări, inclusiv România.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: