14 ianuarie, 2024

Tesla va suspenda cea mai mare parte a activităţilor de producţie de la uzina sa din apropiere de Berlin, timp de două săptămâni, din cauza perturbărilor de aprovizionare provocate de atacurile houthi din Marea Roşie, a anunțat compania.

Producătorul de automobile electrice a precizat că va opri parţial asamblarea de SUV-uri Model Y la uzina de la Berlin, începând din 29 ianuarie şi până în 11 februarie, din cauza lipsei de componente apărute ca urmare a modificării rutelor de transport,pe la Capul Bunei Speranțe, în urma atacurilor militanților houthi asupra navelor din Marea Roşie.

Această oprire parţială a producţiei este o dovadă că actuala criză din Marea Roşie, provocată de atacurile rebelilor houthi asupra navelor, afectează cea mai mare economie a Europei, scrie Reuters, preluată de News.ro.


„Conflictele armate din Marea Roşie şi modificările asociate ale rutelor de transport între Europa şi Asia via Capul Bunei Speranţe au un impact şi asupra producţiei la uzina de la Gruenheide. Perioadele considerabil mai lungi de transport creează un decalaj în lanţurile de aprovizionare”, a informat Tesla într-un comunicat de presă.

Se pune, din nou, problema dependenței de China a producției europene

Analiştii se aşteaptă ca şi alţi producători de automobile să sufere de pe urma consecinţelor create de conflictul din Marea Roşie.

„Bazându-se prea mult pe componente cheie din Asia, în special din China, a fost un posibil punct slab în lanţurile de aprovizionare ale oricărui constructor auto. Tesla se bazează puternic pe China pentru componente de baterii, care trebuie transportate în Europa prin Marea Roşie. Nu putem crede că ei sunt singurii în această situaţie ci doar primii care confirmă oficial”, spune Sam Fiorani, vicepreşedinte la firma de analiză AutoForecast Solutions.

Atacurile houthi asupra navelor din Marea Roşie au forţat marile companii de shipping să evite Canalul Suez, cea mai rapidă rută maritimă între Asia şi Europa, pe unde trece aproximativ 12% din traficul maritim mondial. Giganţii shipping-ului Maersk şi Hapag-Lloyd au decis să îşi trimită navele pe rute mai lungi, şi mai scumpe, în jurul Capul Bunei Speranţe. Această rută adaugă 10 zile la durata unei călătorii între Asia şi Nordul Europei precum şi un milion de dolari în plus la consumul de carburant.

Blocarea navigației pe Marea Roșie adaugă costuri, întârzieri, perturbă lanțurile de aprovizionare


O călătorie a unei nave între Asia și Europa, ocolind Capul Bunei Speranțe în locul traseului prin Canalul Suez, consumă în plus combustibil în valoare de circa un million de dolari.

Cel mai mare impact în costuri se va vedea de abia peste șase săptămâni, a declarat Michael Aldwell, vicepreședinte executiv al logisticii maritime pentru Kuehne + Nagel din Elveția, citat de Reuters.

„Nu puteți apăsa un buton” și reorganiza transportul mondial, a spus Aldwell, care spune că schimbarea rutelor poate să conducă la întârzieri ale navelor în porturile de unde să încarce/descarce mărfurile, containerele goale să nu ajungă la timp în China pentru a fi reîncărcate și să inflameze inflația pe termen scurt.

Potrivit estimărilor platformei de transport Xeneta, acum costă 2.320 de dolari pentru a expedia un container standard (FEU) din Orientul Îndepărtat spre Mediterana „post atacuri” față de 1.865 de dolari per FEU la începutul lunii decembrie. Și costă 1.625 USD pentru a expedia un FEU din China către UK „post atacuri” față de 1.425 USD per FEU la începutul lunii decembrie.

Aceste tarife nu includ suprataxele de risc „extra” și „costul de recuperare în caz de urgență”, care pot fi cuprinse între 400 și 2.000 USD per FEU, a declarat Peter Sand, analist șef la Xeneta.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: