vineri

17 mai, 2024

3 ianuarie, 2024

Numărul de vehicule electrice (EV) livrate de Tesla în trimestrul patru din 2023 a depăşit estimările, însă nu a fost suficient pentru a depăși pe plan global grupul chinez BYD. Pentru că vinde autoturisme mai scumpe, veniturile Tesla rămân însă superioare celor realizate de BYD.

În ultimele trei luni din 2023, compania americană a livrat 484.507 EV, în timp ce analiştii se aşteptau la 483.173 unităţi. BYD a vândut 526.409 vehicule complet electrice în trimestrul patru din 2023, devenind lider pe acest segment, în special datorită modelelor mai ieftine vândute în China, cea mai mare piaţă auto din lume, relatează Reuters, preluată de Agerpres.

Schimbarea clasamentului global al vânzărilor EV reflectă sporirea importanţei Chinei în industria auto mondială. După ce în ultimii ani a depăşit SUA, Coreea de Sud şi Germania, China ar putea depăşi Japonia în 2023, devenind cel mai mare exportator global de automobile.

Producția Tesla pe întregul an, sub cea prognozată


Deşi Tesla şi-a depăşit obiectivul de a livra 1,8 milioane de vehicule într-un an, nu a fost realizat scenariul prezentat de Musk în urmă cu 12 luni, conform căruia compania are potenţial pentru a produce 2 milioane EV.

Producătorul auto american ar urma să livreze anul acesta 2,1 milioane EV, în pofida înrăutăţirii perspectivelor privind piaţa mondială de vehicule electrice, susţine Ben Kallo, analist la Baird.

Marţi, acţiunile Tesla au scăzut cu 1,6% apoi s-au redresat, tranzacţionându-se la 248,43 dolari la Bursa de la New York. Titlurile au crescut anul trecut cu 102%, după pierderile record din 2022.

Tesla domină în SUA, unde BYD nu este prezentă

Tesla generează mai multe venituri şi profit decât BYD deoarece vinde vehicule la preţuri mai ridicate şi depinde de doar două maşini: Model Y şi Model 3, pentru majoritatea livrărilor sale.


În pofida poziţiei solide pe piaţa din China, BYD nu este prezentă pe piaţa americană.

„În Statele Unite, Tesla încă este numele dominantă pe segmentul EV”, susţine Dan Levy, analist la Barclays.

Deşi Tesla nu dă publicităţii vânzările trimestriale pe regiuni, SUA şi China sunt cele mai mari pieţe ale sale. Compania produce Model S, X, 3 şi Y în Fremont, California, şi Model 3 şi Y în Shanghai. De asemenea produce Model Y la fabricile sale din Austin şi Berlin.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: