Tesla a redus prețurile la vehiculele sale electrice din Statele Unite și Europa cu până la 20%, extinzând o strategie de reducere agresivă după ce a ratat estimările Wall Street pentru livrările în 2022.
Mișcarea, anunță Reuters, a survenit după ce CEO-ul Elon Musk a avertizat că perspectiva recesiunii și a ratelor dobânzilor mai mari ar putea împinge la scăderea prețurilor pentru a susține creșterea volumului vânzărilor în detrimentul profitului.
Prețurile mai scăzute de pe piețele majore ale Tesla marchează o inversare față de strategia pe care producătorul auto a urmat-o în mare parte în 2021 și 2022, când comenzile pentru vehicule noi au depășit oferta.
Elon Musk a recunoscut anul trecut că prețurile au devenit „îngrozitor de ridicate” și ar putea afecta cererea.
Reducerile de prețuri nu sunt identice în piețele majore ale Tesla, iar cifrele sunt prezentate mai jos:
„Această decizie ar trebui să crească cu adevărat volumele de vânzări din 2023 ale Tesla”, afirmă Gary Black, un investitor Tesla care a rămas optimist cu privire la companie și perspectivele acesteia în ciuda recentei scăderi bruște a prețului acțiunilor.
***