Televiziunea Rusia 1 încearcă intrarea în România printr-o filială a postului RTR din Chișinău - CursDeGuvernare.ro
luni

25 octombrie, 2021

Televiziunea Rusia 1 încearcă intrarea în România printr-o filială a postului RTR din Chișinău

16 august, 2017

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amânat, în ultima sa ședință din august, decizia privind acordarea licenței de tranmisie prin satelit Televiziunii RTR, cu sediul în Iași, controlată de Sergheev Evghenii, reprezentantul în Republica Moldova al postului Russia 1, apropiată Kremlinului, potrivit Forbes România.

Televiziunea RTR este operată prin compania Telecontent Productions SRL, deținută de TV Content SRL din Chișinău, în care Sergheev Evghenii are 50% și Stetco Victor – 50%. TV Content SRL operează RTR Moldova, care retransmite programele televiziunii de stat rusești Rusia 1.

Sergheev Evghenii, șeful și fondatorul TV Comunicații Grup și TV Content SRL din Moldova, a fost și el la ședința CNA din 10 august (…) , dar a fost invitat să părăsească sala de ședințe, relatează Forbes.


„Intenționăm să fim un post apolitic. Punem accent pe divertisment. Vom prezenta subiecte românești, despre diaspora moldovenească din România. Televiziunea va fi adresată publicului din România, cu emisiuni variante, rusești și românești”, au spus reprezentanții RTR, pe parcursul audierilor, citaţi de Forbes.

Pe de altă parte, unii membri ai CNA s-au întrebat dacă emisiunile RTR în România ar putea deveni instrumente de propagandă, speculând faptul că acronimul RTR ar veni de la „Rusia Trudnaia Rabota” (Rusia munceşte din greu).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Care este avantajul lor că noi privim acest post și care este avantajul nostru că privim acest post?”, s-a întrebat unul dintre membrii CNA. Un coleg i-a răspuns: o audienţă de patru ori mai mare decât în Republica Moldova.

În final s-a decis amânarea votului și solicitarea de lămuriri în ce privește cotele europene, pachetul de filme și seriale, care este raportul între producția din UE și cea din alte state, în condițiile în care peste 50% din producție trebuie să fie europeană, potrivit Directivei europene privind media, mai spune articolul din Forbes.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr