joi

25 aprilie, 2024

18 iunie, 2019

Peste 500 de taxiuri se află în Piața Constituției (în fața Casei Poporului) din București, unde protestează față de intenția Guvernului de a reglementa urgent ridesharingul, ceea ce va însemna revenirea pe piață a companiilor de transport alternativ și a aplicațiilor precum Uber sau Bolt.

Proiectul de ordonanță de urgență privind transportul alternativ a fost pus în dezbatere în urma apelurilor repetate ale Uber, Clever și Bolt pentru reglementarea acestei activități.

Membrii COTAR susțin că cei care fac ridesharing sunt avantajați de proiectul de OUG pus în dezbatere la Minsiterul Transporturilor.


„Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluționează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave și nelegale, deși mai mulți miniștri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, se arată într-un comunicat de presă al COTAR, citat de Mediafax.

Noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go şi Taxify (Bolt) nu mai prevede ca maşinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic, ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, potrivit COTAR.

Clever dă în judecată COTAR

Anca Gherle, reprezentant Clever, spune că firma pe care o reprezintă va da în judecată COTAR:

„În ultimii 2 ani, dânșii au încercat prin 5 regulamente la Primăria București plus 3 propuneri de ordonanță să elimine și aplicațiile de taxi, aplicațiile agregatoare, astfel încât această eliminare aduce un dezavantaj și taximetriștilor, în condițiile în care 70% dintre ei folosesc aceste aplicații ca principală sursă de preluare de comenzi”.


În aprilie, Guvernul a aprobat o OUG solicitată cu insistență de taximetriștii clasici și prin care șoferii Uber puteau fi amendați mult mai ușor. Imediat au apărut primele amenzi – potrivit legislației, poliţiştii îi puteau sancționa pe şoferii prinşi a doua oară că transportau clienţi, dar ordonanța a permis acest lucru la prima identificare. Șoferii Uber, identificați adesea cu ajutorul taximetriștilor, au rămas jumătate de an fără talon și fără plăcuțe de înmatriculare.

Ministerul Transporturilor a publicat pe 24 mai un proiect de ordonanță de urgență pentru reglementarea ridesharingului. Săptămâna trecută, la minister au fost invitate ambele tabere, dar nu s-a ajuns la niciun compromis – reprezentanții Uber, Bolt și Clever vor ca proiectul să fie aprobat decât mai repede, în timp ce taximetriștii spun că actul normativ va elimina taxiurile de pe piață.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: