sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

11 august, 2020

Compania aeriană Tarom va intra într-un proces masiv de restructurare de personal ca urmare a problemelor financiare cu care se confruntă, transmite Mediafax.

Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) urmează să aprobe un plan de redresare, în urma căruia vor fi restructurate 700 din cele 1.800 de posturi, procesul urmând să înceapă în două săptămâni.

Restructurarea vine în contextul în care încasările operatorului au fost puternic afectate de restricțiile impuse de autorități pentru combaterea răspândirii epidemiei Covid-19, pierderile adăugându-se unor datorii semnificative care existau deja.


Dintr-un document publicat anterior în Monitorul Oficial reiese că vor fi restructurate până la 700 de posturi. Compania are, în total, un număr de 1.800 de angajaţi.

Tarom a primit anul trecut un ajutor de restructurare de 36,7 milioane de euro şi a solicitat un ajutor de COVID de 65 de milioane de euro.

La finalul lui iulie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că TAROM și Blue Air vor primi credite cu garanții de stat de 60, respectiv, 64 de milioane de euro, pentru a face față crizei, în condițiile în care traficul aerian a scăzut cu peste 90% după restricțiile menite a limita răspândirea virusului.

”Guvernul a făcut și face tot ce poate pentru salvarea celor două companii. Vom permite accesarea unui credit cu garanții de stat pentru TAROM, vorbim de 64 milioane de euro pentru a traversa această perioadă. Pentru compania Blue Air avem în discuție un credit cu garanții de stat, vorbim de 60 de milioane de euro. Dar notificarea Comisiei Europene, notificarea Băncii Naționale – pentru că Blue Air a demarat procedura de a intra în concordat preventiv. Noi acordăm aceste garanții pe baza unei ipoteci”, a spus Lucian Bode.


Ministrul Transporturilor a vorbit și despre planul de restructurare al TAROM.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

”Planul de restructurare este obligatoriu. Este ultima șansă să folosim această oportunitate să curățăm această companie. Aici avem cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume, Avem un șef la nouă angajați, ceea ce nu e în regulă. Sunt 192 de șefi”, a spus Lucian Bode.

În ultimii 12 ani, compania a fost constant pe pierdere, ultimul an în care a înregistrat profit fiind 2007. Anul trecut, compania a avut pierderi de circa 37 de milioane de euro.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: