La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

Sunday Express: Dacia va lansa un model electric „șocant de ieftin”

de Vladimir Ionescu , 13.1.2019

Sunday Express spune că Dacia ar putea lansa cel mai ieftin model electric, așa cum a făcut-o pentru modelele offroad

Dacia intenționează să lanseze o mașină electrică „șocant de accesibilă”, care va ocupa spațiul „buget” al pieței de profil, la fel cum Sandero și Duster o fac deja în domeniul motorizărilor pe benzină și motorină, potrivit unui editorial Sunday Express.

Publicația britanică își construiește articolul pe declarația din 2017 a președintelui Dacia Europa, Jean Christophe Kugler, pentru Auto Express, conform căreia vehiculul electric al Dacia va rămâne fidel brandului.
Anul 2019 se profilează un an fast pentru mașinile electrice, mulți producători aducând modele noi pe piață, printre care Nissan, Audi, BMW și Porsche.

Modelele Hyundai RV și Kia e-Niro care vor apărea curând sunt unele din cele cu autonomie sporită, dar ele nu sunt încă ieftine și nu sunt pe segmentul „buget”, spune Sunday Express.

Acesta este spațiul pe care un pionier al segmentului ca Dacia speră să-l ocupe când va lansa primul său model electric. Dacia produce cea mai ieftină berlină și cel mai ieftin SUV disponibile pe piețele Uniunii Europene.

Acesta este și mediul în care Jean Christophe Kugler și-a făcut declarația: „Vom rămâne șocant de accesibili. Nu vom duce brandul pe alt teritoriu. Vom beneficia de forța Alianței și de tehnologiile demonstrate – și le vom adapta la Dacia. Avem toată tehnologia pregătită în sertar. Făcând parte dintr-o mare Alianță, înseamnă că atunci când avem nevoie de o tehnologie, o și avem. Nu trebuie să negociem”.

Publicația britanică consideră probabil ca Dacia să împrumute multe de la mașinile electrice produse de compania-mamă Renault, cum este Zoe, care a avut un succes remarcabil și a fost adaptată pentru piața lui 2019.

În 2017, Jean Christophe Kugler nu a precizat un termen, dar a indicat un orizont de trei-patru ani, deci o lansare în 2020/2021. Mașina va necesita o platformă nouă, ceea ce face imposibilă o lansare înainte de 2020.

„Așteptăm să devină accesibilă. Păstrăm modelul de business, iar când va fi gata și va fi cerere o vom băga în priză”.

Pentru a permite Daciei să rămână accesibilă în comerț, probabil că nu va fi un model de vârf și va avea o autonomie în jur de 100 de mile (160 km). Dar prețul mic îl va face ideal pentru oraș sau pentru cei care-l vor utiliza în scopuri sociale sau gospodărești.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.1.2019

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European cere clarificări sau chiar schimbări la portofoliile ”controversate” din noua Comisie

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult