joi

25 aprilie, 2024

4 august, 2020

Viaţa copiilor din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil în perioada pandemiei de coronavirus, pe toate cele trei aspecte importante – bunăstarea materială, cea emoțională și accesul la educație – arată un studiu World Vision Romania realizat între 10 mai și 27 iunie.

Potrivit sondajului care a stat la baza cercetării, peste 40% din elevii din rural nu au putut participa la cursurile online.

Educația din rural în timpul epidemiei Covid-19

  • Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online.
  • Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online. Restul le-au trimis copiilor exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate, pentru că elevii nu aveau mijloace de conectare online.
  • Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie.
  • Doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 8 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporția atingând valori foarte mari în Cluj (22 %) și Vaslui (15%).
  • 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă.
  • 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 13% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19.
  • 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de suport socio-emoțional sporit.

Cum va începe școala în rural

  • 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.
  • 9 din 10 şcoli nu are laptop/ PC/ tablete pentru educația digitală.

Ministerul Educației a încheiat contractul de achiziționare a 250.000 de tablete și laptopuri, însă ele vor ajunge în școli, dacă se respectă obligațiile asumate, abia pe 10 septembrie, cu patru zile înainte de începerea noului an școlar.

Șanse reduse de a ieși din sărăcie

Peste 60% din părinții elevilor din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei, iar aproape 19% au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua.

În aceste condiții, aproximativ 40% din părinții din rural nu au reușit să asigure alimentele, rechizitele, produsele de igienă, curățenie sau medicamente sau le-au asigurat parțial.


Studiul World Vision România, realizat pe baza intervievării elevilor, părinților și a 62 de directori de școală din comune și sate, arată adâncirea gravă, din punct de vedere educațional, a clivajului dintre rural și urban.

„Rezultatele studiului ne-au arătat, încă o dată, că urmele lăsate de pandemie au adâncit sărăcia și au accentuat factorii care influenţează negativ bunăstarea oamenilor din mediul rural.

Se evidențiază foarte clar relația strânsă între bunăstarea emoţională, accesul la educaţie, implicarea părinţilor în viața școlară a copiilor și vulnerabilitatea economică a familiei.

Cei care şi-au pierdut total sau parţial veniturile din cauza crizei ori cei care sunt asistaţi social sunt şi cei care nu au acces la educaţie, deşi declară că educația ar însemna supravieţuire și singura şansă a copiilor de a ieşi din sărăcie„, spune Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, citată într-un comunicat al organizației.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Ar fi necesare niste masuri:
    1. Educatia digitala materie obligatorie predata la scoala.
    2. Profesorii care o predau vor avea un plus la salariu.
    3. Fiecare elev cu laptop fiecare scoala cu internet – proiect pe fonduri europene.
    4. Predare cursuri 50% la scoala 50% online. O clasa de 30 va deveni o clasa de 15. Cursurile de la scoala se vor viziona online.
    5. Acolo unde nu se poate scoala si elevii vor alege solutiile.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Ar fi necesare niste masuri:
    1. Educatia digitala materie obligatorie predata la scoala.
    2. Profesorii care o predau vor avea un plus la salariu.
    3. Fiecare elev cu laptop fiecare scoala cu internet – proiect pe fonduri europene.
    4. Predare cursuri 50% la scoala 50% online. O clasa de 30 va deveni o clasa de 15. Cursurile de la scoala se vor viziona online.
    5. Acolo unde nu se poate scoala si elevii vor alege solutiile.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: