joi

25 aprilie, 2024

3 iunie, 2021

Unul din trei copii este cuprins în acest sistem al meditațiilor, cu o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a, conform primului studiu realizat pe acest subiect, efectuat de Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES).

 costul mediu al unei ședințe de pregătire în particular este între 50-100 de lei, iar în medie, o familie plătește lunar aproximativ 300 de lei pentru meditarea unui copil.

Concluziile studiului:

  • Majoritatea părinților sunt de acord că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu, iar această activitate ar trebui fiscalizată.
  • Unul din trei copii a participat la meditații plătite în anul școlar 2019-2020. Tot atâția au participat și la consultații/ore de pregătire gratuită.
  • În prezent (anul școlar 2020-2021), 19% dintre elevi participă la meditații, iar 20% din părinți au deja în plan ca în perioada imediat următoare copilul să ia ore în particular. Dacă se gândesc la următorul an școlar, jumătate dintre părinți cred că vor plăti ore în particular pentru copiii lor.
  • Motivul principal pentru care părinții își meditează copii este că aceștia nu înțeleg informațiile primite la școală.
  • Sistemul orelor particulare/meditațiilor este accesat în mai mare măsură de către părinții din mediul urban, cu studii medii și superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie și care sunt nemulțumiți de sistemul public de educație.
  • Meditațiile au o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
  • Matematica, limba și literatura română precum și limbile străine sunt materiile la care se solicită cel mai frecvent ore de pregătire.
  • Plata meditatorului se face pe baza unei înțelegeri și sunt puține cazuri care au drept bază o formă contractuală și/sau bonuri fiscale.
  • Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50-100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.
  • Meditațiile se realizează acasă la meditator, în format 1 la 1 sau în grupuri mici, de 2-3 elevi. Meditatorul este ales pe baza recomandărilor, a renumelui și a competenței sale.

Motivul meditațiilor plătite

  • Argumentul principal în favoarea meditațiilor este faptul că elevii nu înțeleg lecțiile de la școală (inclusiv școala online) sau doresc să înțeleagă mai bine.
  • Pregătirea pentru examenele naționale, bacalaureat sau pentru admiterea la facultate constituie următoarea categorie de motive pentru care elevii iau ore suplimentare plătite.

Efect grav – creșterea inegalităților

  • Familiile cu educație ridicată, care au resurse financiare și sunt nemulțumite de sistemul public de educație apelează la meditații pentru a-și sprijini copii în dobândirea competențelor necesare.
  • Copiii din mediul rural, care provin din familii numeroase, mai puțin educate și cu resurse financiare limitate sunt lipsiți de posibilitatea de a dobândi cunoștințe prin acest sistem paralel de educație.

Părinții, nemulțumiți de sistemul public de învățământ caută o soluție pe cont propriu

  • Nivelul de satisfacție generală față de educația primită de ai lor copii în școlile publice este, mai degrabă, ridicat (65% dintre părinți sunt mulțumiți și foarte mulțumiți).
  • Părinții nemulțumiți de educația din școlile publice sunt, îndeosebi, conform datelor, bărrbați, cu vârsta de peste 51 ani, angajați în
    mediul privat sau antreprenori/liber profesioniști, rezidenți în mediul urban, din regiunea Sud/București/Dobrogea.
  • O parte din părinți sunt nemulțumiți de sistemul românesc de educație și atunci încearcă să găsească pe cont propriu o soluție de a-și ajuta copii să înțeleagă materia. Alții încearcă să își sprijine copiii în momente-cheie, în cazul examenelor de clasa a VIII-a, a XII-a sau pentru admiterea la facultate.

Rezultatele acestor ore de meditații

  • 80% dintre părinți menționează o îmbunătățire semnificativă a situației școlare a copilului lor în urma primirii de ore particulare.
  • Îmbunătățirea situației școlare se traduce prin creșterea stimei de sine a copilului odată cu înțelegerea materiei, cu obținerea unor note mai la evaluările curente (teze, teste) și la examene de tip Evaluare Națională/Bacalaureat.
  • Părinții elevilor care au făcut meditații cu profesorul de la clasă nu cred că acesta ar fi favorizat elevul/elevii sau le-ar fi aplicat un tratament diferit comparativ cu perioada de dinaintea participării la sesiunile de pregătire.

 


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: