Viitorul reprezentanțelor auto va avea nevoie de o reproiectare digitală, pe măsură ce generațiile următoare se vor muta din ce în ce mai mult online, atunci când vine vorba de achiziționarea de vehicule, relevă studiul EY Mobility Consumer Index, potrivit căruia 37% dintre respondenţii din Generaţia Z au declarat că ar prefera să facă această operațiune online.
Doar 13% dintre baby-boomeri spun acelaşi lucru, iar procentul creşte pentru fiecare generaţie, cu 20% pentru Generaţia X şi 28% pentru mileniali.
De asemenea, studiul arată că instrumentele online de cercetare pentru achiziţionarea unui vehicul reprezintă în momentul de faţă o parte esenţială şi în creştere a procesului de achiziţie, 66% dintre toţi cumpărătorii de automobile folosindu-le pentru a aduna informaţii despre achiziţia lor (65% din Gen Z, 69% din mileniali, 66% din Gen X şi 60% din baby boomeri).
Mai mult de jumătate preferă achiziția de la dealer
Totuși datele arată că mai mult de jumătate dintre cumpărători (57%) intenţionează să îşi cumpere următoarea maşină de la un dealer, deși respondenții au declarat că sunt din ce în ce mai deschişi la utilizarea unor instrumente digitale rapide şi convenabile pentru cel puţin o parte din procesul de achiziţie.
Potrivit studiului, 63% dintre cumpărătorii de vehicule electrice (EV) spun că ar fi interesaţi să rezerve online un test drive şi să calculeze preţul unei maşini noi (61%).
(Citește și: „România – campioana UE la creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi, cu + 23%. UE scade: -14%”)
În același timp, de exemplu, 52% spun că ar folosi un configurator online pentru a explora specificaţiile unei maşini.
„Odată cu accelerarea tendinţei de achiziţie online, observăm şi schimbări în comportamentul clienţilor care ţin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, maşini sau case. Achiziţia unei maşini implică mai multe etape, uneori împletind experienţele fizice cu cele online. Aşteptarea de a avea experienţe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine norma (acces omniprezent la date, la varianta digitală al maşinii şi, în curând, plimbări cu maşina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generaţiei Z vor fi câştigătorii în noua arenă auto”, arată Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România.
***