duminică

23 iunie, 2024

23 februarie, 2024

Prețul este principalul criteriu de alegere a mărcii pentru următoarea mașină pentru consumatorii de pe piețele dezvoltate, inclusiv Germania (55%), Japonia (58%) și Statele Unite (59%). Calitatea produsului este pe primul loc pentru cei din India (65%) și Asia de Sud-Est (62%), iar performanța vehiculelor, pentru cumpărătorii din China (53%) și Coreea de Sud (55%), potrivit Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study.

În același timp, mașinile cu motoare pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor din anumite piețe, respectiv SUA (67%, de la 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Cei care optează pentru o mașină electrică au drept argumente prețul mai redus cu alimentarea, în SUA (66%), Japonia (62%) sau Germania (50%), preocuparea pentru protecția mediului și costurile mai mici cu întreținerea, în India (68%, respectiv 56%).

Vânzările de mașini electrice, evoluție incertă în România după înjumătățirea subvenției de la stat


„Încetinirea ritmului de dezvoltare a vehiculelor electrice nu este încă foarte vizibilă în Europa, unde vânzările au înregistrat rate anuale semnificative de creștere, cel puțin pentru cele pe baterie și modelele hibride (37%, respectiv 30% în 2023 față de 2022), potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Totuși, în ultima lună a anului trecut am asistat la o temperare a ritmului, posibil influențată de piața din Germania, unde se remarcă o inversare de trend către mașinile pe combustie internă. În România, vânzările de mașini electrice au urcat cu peste 50% în primele 11 luni din 2023, depășind 10% cotă de piață, dar evoluția este incertă, având în vedere înjumătățirea subvenției acordate de stat pentru aceste autovehicule”, a declarant Ciprian Gavriliu, Partener servicii Fiscale, Deloitte România.

Majoritatea consumatorilor, îngrijorați cu privire la impactul bateriilor asupra mediului

În privința mașinilor electrice pe baterie, participanții la studiu sunt, în general, preocupați de timpul de încărcare, de autonomie, de preț și de eventualul cost cu schimbarea bateriei.

În plus, în cazul acestor mașini, majoritatea consumatorilor participanți la studiu sunt îngrijorați cu privire la impactul bateriilor asupra mediului – India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%), Japonia (57%) -, ceea ce indică jucătorilor din industrie că trebuie să implementeze practici durabile de utilizare și reciclare a acestor componente.


De altfel, angajamentul unei mărci de autovehicule față de practicile durabile este important și foarte important pentru consumatorii din India (56%), China (50%) și Asia de Sud-Est (39%) și oarecum important pentru cei din Japonia (54%), Coreea (41%), Germania (40%) sau SUA (36%).

În ceea ce privește disponibilitatea de a plăti pentru dotările cu tehnologie, care permit conectarea autovehiculului la anumite surse de informare, aceasta rămâne ridicată printre consumatorii din India (71%), China (60%) sau Asia de Sud-Est (55%) și redusă pentru cei din Germania (20%), Japonia (23%) sau SUA (25%).

La realizarea studiului Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 27.000 de consumatori din 26 de țări, dintre care nouă state europene – Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Spania și Turcia.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Masinile electrice vs. masinile cu combustie – alt subiect de tabloid pentru „expertii” auto. Se pare ca saptamana aceasta castig de cauza au masinile clasice. Nici o problema pentru ca saptamana viitoare va fi saptamana masinilor electrice care isi vor reveni spectaculos. Si uita asa avem subiect de scris in fiecare saptamana…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Masinile electrice vs. masinile cu combustie – alt subiect de tabloid pentru „expertii” auto. Se pare ca saptamana aceasta castig de cauza au masinile clasice. Nici o problema pentru ca saptamana viitoare va fi saptamana masinilor electrice care isi vor reveni spectaculos. Si uita asa avem subiect de scris in fiecare saptamana…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: