Grupul auto PSA (Peugeot, Citroen, Opel) şi-a asigurat sprijinul celui mai important acţionar, guvernul francez, pentru planul său de a fuziona cu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), potrivit Bloomberg.
Statul francez, care deţine o participaţie în PSA prin BPI France, sprijină memorandumul de înţelegere, iar Consiliul de Administraţie al grupului auto ar urma să se reunească marţi, pentru a revizui condiţiile a ceea ce va fi un acord obligatoriu, susţin sursele Bloomberg, citată de Agerpres.
Reprezentanţii Fiat Chrysler şi PSA, precum şi un oficial al Ministerului de Finanţe de la Paris, nu au dorit să comenteze informaţia.
Alte surse au anunţat luna trecută că Fiat Chrysler şi PSA şi-au anunţat angajaţii că vor semna un acord de fuziune cu caracter obligatoriu în următoarele săptămâni.
Cei doi producători auto au ca obiectiv reduceri anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,09 miliarde de dolari) în urma planificatei fuziuni anunţate la finalul lunii octombrie. Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault – Nissan – Mitsubishi şi Toyota.
Şi preşedintele Fiat Chrysler Automobiles (FCA), John Elkann, s-a declarat încrezător săptămâna trecută că producătorul auto italo-american va finaliza fuziunea cu grupul francez PSA anul acesta şi a dezminţit temerile privind litigiul judiciar lansat de rivala General Motors (GM).
Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.
Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care va fi înregistrată în Olanda, va fi listată la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.