marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

22 martie, 2021

Aproximativ 30 de mari companii spaniole puternic afectate de criza coronavirus au cerut guvernului ajutoare de salvare în valoare totală de 3 – 3,3 miliarde euro, anunță EFE.

Între companiile strategice care deja au beneficiat de finanări publice se numără Air Europa (care a fuzionat recent cu Iberia) și Plus Ultra Líneas Aéreas, tour-operatorul Ávoris și compania energetică Duro Felguera.  Toate acestea au cerut în ultimele 2 săptămâni sprijin financiar suplimentar din partea guvernului, prin intermediul companiei publice “Industrial Ownership Corporation” (SEPI).


Fondurile suplimentare solicitate SEPI se adaugă 1 miliardului de euro deja împărțit companiilor spaniole de către guvernul coaliției de stânga din Spania.

Ținând cont de efectele pe termen lung provocate de pandemie, SEPI a decis prelungirea termenului până la care companiile pot solicita ajutor public de la fondul spaniol de sprijin pentru solvabilitatea companiile strategice afectate de pandemie, creat în iulie anul trecut cu o sumă de 10 miliarde euro, până la sfârșitul acestui an.

Surse din guvernul spaniol nu au exclus o prelungire a termenului, în cazul în care situația economică și de sănătate din țară se va deteriora în continuare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Până în acest moment, cel mai mare ajutor de salvare a fost solicitat de oțelăriile CELSA, care a cerut guvernului 700 milioane euro.


Companiei energetice Duro Felguera i-au fost acordate până în prezent 120 milioane euro. Compania de construcții Abengoa a solicitat guvernului un ajutor de salvare de 249 milioane euro.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: