vineri

19 aprilie, 2024

4 mai, 2020

Şapte din zece angajaţi români îşi doresc să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă şi după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului şi ieşirea din starea de urgenţă, conform unui sondaj realizat de compania de consultanță Colliers International, scrie News.ro.

Din aceștia, 60% cred că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin 1-2 zile pe săptămână, iar 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare

De aceea, arată studiul, este de aşteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanţă pe o perioadă mai îndelungată, cel puţin pentru angajaţii care au copii, în contextul suspendării activităţii unităţilor de învăţământ până în toamnă.


„Totodată, este de aşteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanţă pe o perioadă mai îndelungată, cel puţin pentru angajaţii care au copii, în contextul suspendării activităţii unităţilor de învăţământ până în toamnă”, mai arată compania.

Revenire treptată în birouri și amenajarea specială a spațiilor

Un sfert din angajaţi se aşteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcţie de evoluţia epidemiei de coronavirus şi de măsurile anunţate mai departe de autorităţi.

„Distanţarea socială ar putea fi menţinută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou şi cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea şi acţiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar şi preocuparea pentru sănătatea oamenilor şi a afacerilor sunt esenţiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acţionăm imediat, cu soluţii inovatoare, ţinând cont că proprietarii şi chiriaşii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar şi mai departe”, spune Andrei Voica, director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International, citat în comunicat.

Pentru a asigura angajaţilor distanţarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare a spaţiului şi a mobilierului, mai ales în cazul birourilor de tip open space.


Este necesară asigurarea unei distanţe recomandate de doi metri liniari între angajaţi, ceea ce înseamnă că va fi necesară creşterea spaţiului alocat per angajat de la 8 metri pătraţi, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătraţi per angajat. În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajaţi să continue lucrul de acasă, astfel încât regulile privind distanţarea socială, dar şi de rotaţie să poată fi respectate.

Pentru a se alinia la noile comportamente de igienă, proprietarii de clădiri de birouri vor avea un cost minim suplimentar de 2.000 euro pe lună pentru o clădire cu suprafaţă medie.

Măsuri pentru împiedicarea propagării noului coronavirus

  • rotirea birourilor din spaţiile deschise astfel încât aceştia să nu stea faţă în faţă
  • direcţionarea echipei către spaţii alternative de lucru din birou
  • în recepţii pot fi instalate bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de recepţie
  • în birouri pot fi instalate partiţii înalte între birourile care se află faţă în faţă
  • în sălile de conferinţe, după îndepărtarea unui număr de scaune, pot fi aplicate marcaje cu bandă pe pardoseală pentru a indica distanţa de siguranţă de doi metri între scaune
  • să fie lăsate deschise uşile birourilor şi sălilor de conferinţe, cu excepţia cazului în care există o nevoie absolută de confidenţialitate.
  • nu trebuie să lipsească nici indicatoarele care informează vizitatorii despre regulile de păstrare a distanţei, de spălare şi igienizare a mâinilor sau de purtare a măştilor în zonele publice
  • folosind semnalizare, pot fi create căi unice, în sensul acelor de ceasornic prin spaţiu
  • adăugarea de bandă cu săgeţi pe pardoseala biroului poate fi indicată direcţia recomandată
  • igienizare completă a instalaţiilor de încălzire şi răcire şi a centralelor de tratare a aerului
  • acţiuni ce vizează dezinfectarea periodică cu o frecvenţă mărită

”Odată întorşi la birou, angajaţii vor trebui să se obişnuiască cu toate aceste noi reguli de igienă şi siguranţă, care, foarte probabil, vor rămâne în vigoare mai mult timp. Estimăm că toate clădirile medii şi mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pe care le recomandăm în această perioadă. Este vorba despre noi reguli de circulaţie cu lifturile şi pe scări, precum şi privind accesul în spaţiile desemnate pentru masa de prânz sau privind nivelul de echipament de protecţie minim impus pentru accesarea clădirii. În funcţie de criteriile de risc, chiriaşii pot fi întâmpinaţi de porţi pentru dezinfecţie, camere de termoviziune pentru măsurarea temperaturii sau covoraşe impregnate cu soluţie dezinfectantă pentru fiecare cale de acces”, spune Alexandru Atanasiu, associate director, Real Estate Management Services la Colliers International.

Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanţei imobiliare şi al managementului investiţiilor, cu operaţiuni în 68 de ţări şi peste 15.000 de specialişti. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliaţii), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: