joi

28 martie, 2024

7 aprilie, 2022

Creșterea prețurilor la combustibili a reprezentat o lovitură dură pentru șoferii aplicațiilor de transport precum Uber sau Bolt, care depind de tarifele stabilite de aplicații, transmite Politico.

Platformele trebuie să asigure un echilibru dificil. Pe de o parte, tarifele trebuie să fie suficient de competitive încât să-i determine pe consumatori să le folosească serviciile, dar suficient de mari încât să asigure profit pentru șoferi.

În contextul creșterii prețurilor la carburanți, Uber a majorat tarifele în Franța, Germania, Spania, Țările de Jos, Portugalia, Polonia, Cehia, Polonia și România.

Abordări diferite privind compensarea prețurilor la combustibili


În SUA, Uber a venit devreme în sprijinul șoferilor care se confruntă cu prețuri mai mari la combustibil. Pe 11 martie, Uber a anunțat că va introduce o suprataxă pentru combustibil de 0,45 USD sau 0,55 USD pentru fiecare călătorie Uber – în funcție de locație, care va ajunge direct în buzunarul șoferilor. Această taxă este temporară, compania anunțând că va fi reevaluată în 60 de zile.

În Europa, abordarea Uber a fost de a majora așa-numite tarife de bază. Tariful de bază este suma minimă pe care o primește un șofer, indiferent de cât de mare sau de scăzută este cererea la un moment dat. Uber folosește „prețuri dinamice” în perioadele de mare cerere.

Creșterile de tarife au variat în fiecare țară europeană, în funcție de costurile de operare ale șoferilor.

Politica de prețuri este, totuși, o chestiune delicată, punctează ziariștii străini. Atât șoferii, cât și pasagerii pot accesa cu ușurință aplicația unui concurent, cum ar fi cea a Bolt din Estonia, dacă nu le place prețul sugerat de Uber. Dar Bolt se confruntă cu aceeași problemă ca Uber atunci când vine vorba de echilibrarea prețurilor. Industria taxiurilor, transportul public și scuterele electrice sunt alți concurenți pe care platforme precum Uber sau Bolt trebuie să ia în considerare în deciziile privind prețurile.

UE lucrează la o directivă care va afecta 4,1 milioane de lucrători ai platformelor digitale


Creșterea costurilor cu combustibilul ar putea oferi grupurilor de lobby ale șoferilor muniție nouă în lupta pentru asigurarea mai multe drepturi, sau chiar a statutului de angajat pentru lucrătorii acestor tipuri de platforme. App Drivers and Couriers Union (ADCU) a organizat un protest pentru curierii care livrează alimente în Belfast în urmă cu două săptămâni. Printre obiectivele protestului a fost asigurarea unui venit minim pentru șoferi.

În alte părți ale Europei, reprezentanții șoferilor susțin, de asemenea, că eforturile platformelor nu sunt suficiente și cer guvernelor măsuri de sprijin a lucrătorilor.

Solicitarea de sprijin guvernamental vine într-un moment în care soarta lucrătorilor de pe platforme este deja sub atenția legiuitorilor. UE lucrează la o directivă prezentată la începutul lunii decembrie care ar putea reclasifica până la 4,1 milioane de lucrători ca angajați în loc de antreprenori independenți.

Controlul asupra remunerației unui lucrător este unul dintre cele cinci criterii pentru a determina dacă un lucrător al platformei este de fapt un angajat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: