miercuri

17 iulie, 2024

15 martie, 2022

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” cere ca lucrările de întreţinere şi reparare ale drumurilor să fie realizate în regie proprie, nu cu firme desprinse din Administraţia Drumurilor, scrie Agerpres.

„Sperăm că ministrul transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va soluţiona favorabil solicitările sindicatului şi va angaja muncitori, deservenţi de utilaje, respectiv va aloca buget pentru achiziţionarea de utilaje pentru a face în regie proprie lucrările de reparaţii suprafeţe degradate (plombări), colmatări, reparaţii ziduri de sprijin, întreţinere podeţe, decolmatări şi desfundări şanţuri şi camere de cădere, întreţinerea mijloacelor pentru siguranţa circulaţiei, semnalizare rutieră verticală şi orizontală şi a parapetelor direcţionali etc.

Faţă de investiţii de alta natură, infrastructura rutieră trebuie să primească periodic lucrări ce au menirea de a consolida structurile proiectate iniţial (din cauza depăşirii duratei de exploatare luată în calcul şi a influenţei agenţilor atmosferici)”, se arată într-un comunicat al sindicatului „Elie Radu”.

Sindicatul drumarilor subliniază că lucrările de întreţinere curentă fac obiectul de activitate al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acestea se fac cu muncitori. Numărul muncitorilor de la Districtele de drumuri a scăzut foarte mult în ultimii ani, ajungând la 42% din totalul personalului companiei. Acest lucru s-a întâmplat în detrimentul drumurilor care nu pot fi întreţinute cu un număr mic de muncitori şi fără uneltele şi utilajele necesare.

Spre exemplu, Transfăgărăşanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac şi Vidraru are patru tunele, 394 de podeţe, peste 30 de poduri şi mai mult de 20.000 de metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreţinut de opt muncitori, un deservent de utilaj şi doi şefi de district, atrag atenţia sindicaliştii.

„În trecut se făceau toate lucrările de întreţinere în regie proprie, cu propriii salariaţi şi cu utilajele din dotare. Districtele erau dotate cu buldoexcavator sau încărcător, tractor, cilindru compactor, topitor de bitum, betonieră, iar fiecare judeţ, respectiv secţie de drumuri, avea 2-3 staţii pentru prepararea mixturilor asfaltice, trusă pentru tratamente asfaltice şi maşină de marcaj.


Mai toate acestea au fost externalizate, mai exact predate pe nimic firmelor desprinse din Administraţia Drumurilor, ca mai apoi compania să realizeze că tot mai bine şi mai ieftin se execută lucrările în regie proprie. Timid, au început să achiziţioneze utilaje specifice lucrărilor de drumuri şi angajaţii CNAIR văd pe ici, pe colo, cum mai apare câte un utilaj, dar nu este de ajuns! Este necesar să se stabilească o egalitate între cerinţe şi resurse”, se spune în document.

Sindicatul consideră că trebuie făcut un program sustenabil, atât în ceea ce priveşte politica de personal, prin angajarea de muncitori la nivelul necesar, cât şi pentru dotarea tuturor districtelor cu minimumul utilajelor specifice lucrărilor de întreţinere curentă.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: