fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

Am devenit piață emergentă: cum procedăm?

Promovarea la statutul de piață de capital emergentă a Bursei de Valori București (BVB) a României este comparată ca importanță cu însăși reînființarea bursei acum… Mai mult

21.09.2020

La obiect

Pilonul II, în revenire semnificativă: Pragul de 8 milioane de participanți la sistemul de pensii private a fost depășit

Activul net al fondurilor private din pilonul II a revenit pe o creștere semnificativă după ce fusese afectat de declanșarea epidemiei mondiale. De la circa… Mai mult

21.09.2020

La obiect

Băncile au raportat 14 incidente majore de funcționare a sistemelor de plăți în 2020 / Infrastructura IT – o vulnerabilitate în contextul avansului bankingului online

În ultimele șase luni, băncile din România au raportat un număr de 14 incidente majore de funcționare a sistemelor de plăți și a instrumentelor de… Mai mult

21.09.2020

Interviu

Interviu James Kirchick: ”Ne îndreptăm spre o Americă de tip Weimar”

(Textul de mai jos reprezintă fragmente din interviul apărut în CRONICILE Curs de Guvernare  – publicație exclusiv print, cu un conținut diferit de cel al cursdeguvernare.ro –… Mai mult

21.09.2020

Siegfried Mureșan: Răzvan Cuc să își dea demisia, nu se circulă încă pe autostrada Sibiu – Nădlac

de Razvan Diaconu , 1.8.2019

Europarlamentarul Siegfried Mureșan reamintește joi o promisiune făcută de ministrul Transporturilor și anunță că Răzvan Cuc trebuie să-și dea demisia fiindcă promisiunea pe care a făcut-o luna trecută în fața oamenilor nu s-a îndeplinit: a trecut luna iulie și încă nu se poate circula în regim de autostradă pe tronsonul Sibiu – Nădlac.

”Vor mai trece probabil încă 4 ani până la finalizarea întregului tronson Sibiu – Nădlac din cauză că nu au început încă lucrările la ultimele segmente din lotul 2 al tronsonului Lugoj – Deva, care este parte din tronsonul Sibiu – Nădlac. În plus, nu s-au finalizat nici măcar loturile 3 și 4 din tronsonul Lugoj – Deva, deși aveau ca termen pentru inaugurare finalul lunii iulie.

Ministrul Transporturilor ar fi trebuit să știe că promisiunea sa este irealizabilă având în vedere că, în 28 iunie, Compania Națională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului «Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D» în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Valoarea acestui contract este de 296 de milioane de euro fără TVA, iar termenul de depunere a candidaturilor este sfârșitul lunii august. Acest segment de drum este deosebit de complicat de construit, mai ales că trebuie construiți 2,13 km de tunel forat, așa că, în cel mai fericit caz, vom avea lotul 2 complet peste 4 ani.

În plus, nici loturile 3 și 4 din tronsonul Lugoj – Deva, începute acum 5 ani, nu sunt gata, deși ministrul Transporturilor a promis că vor fi date în folosință în luna iulie.

Nimic din ceea ce a promis ministrul Transporturilor în acest an nu se îndeplinește. Pe lângă minciunile privind Autostrada Nădlac – Sibiu, Răzvan Cuc a mai promis la începutul anului că în 2019 vor fi dați în folosință 180 de kilometri de autostradă. Au trecut deja 7 luni din 2019 și nu s-a dat inaugurat niciun kilometru.

După ce a văzut toată lumea că timpul trece și nu se dă în folosință niciun kilometru nou de autostradă, ministrul Transporturilor și-a redus săptămâna trecută estimarea la 100 de kilometri pentru 2019. Cu toate acestea, specialiștii din domeniu estimează că vor fi gata anul acesta maximum 40 de kilometri.

Răzvan Cuc a inaugurat în 2019 la fel de mulți kilometri cât ar fi fost inaugurați fără să avem un ministru al Transporturilor sau un Guvern: ZERO.

Lipsa de competență a acestui ministru reprezintă un risc pentru infrastructura României și, de aceea, trebuie să plece din funcție!”, afirmă Siegfried Mureșan.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.8.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Kristalina Georgieva, FMI: Criza COVID-19 oferă oportunitatea ”reparării” capitalismului

Vladimir Ionescu

Nouă șefă a Fondului Monetar Internațional (FMI), Kristalina Georgieva (foto), a crescut în comunism, experiență care a determinat-o să aprecieze piețele libere și competiția. Acum,… Mai mult

Europa

Papa Francisc a refuzat să îl primească pe secretarul de stat american Mike Pompeo

Iulian Soare

Papa Francisc a refuzat să îl primească pe secretarul de stat american Mike Pompeo din cauză că liderul spiritual al Bisericii Catolice nu dorește ca… Mai mult

Stiri

Studiu Deloitte: Creditarea și-ar putea reveni în 2021 cu ajutorul unor măsuri de sprijin din partea autorităților de reglementare în domeniu

Razvan Diaconu

Băncile din Europa Centrală și de Est se așteaptă la o revigorare a activității de creditare în 2021, cu ajutorul unor măsuri de sprijin în… Mai mult

Europa

Vladimir Putin, într-o discuție cu Emmanuel Macron: Orice amestec în afacerile interne din Belarus, inacceptabil

Iulian Soare

Preşedintele rus Vladimir Putin i-a comunicat miercuri omologului său francez Emmanuel Macron, într-o discuție telefonică, că orice încercare de a se amesteca în chestiunile interne… Mai mult

Just Business

IMM-urile fac apel la Ministerul Economiei să lanseze de urgență programele de 1 miliard de euro

Vladimir Ionescu

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) face un apel la adresa Ministerului Economiei de a lansa de urgență cele trei… Mai mult

Stiri

Altstom va livra ramele de metrou noi pentru magistrala Drumul Taberei – soluție definitivă CAB

Adrian N Ionescu

Curtea de Apel București (CAB) a respins contestațiile formulate de CAF (Spania) și de CRRC (China) la decizia de atribuire a contractului către Alstom (Franța),… Mai mult

Europa

Negocieri dificile privind ținta de reducere a emisiilor de gaze de seră animate de scepticismul Poloniei Ungariei și Cehiei

Adrian N Ionescu

Polonia, Cehia şi Ungaria şi-au reafirmat scepticismul privind noua ţintă de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, propusă de Comisia Europeană, de 55% … Mai mult