marți

23 aprilie, 2024

9 septembrie, 2021

O anchetă Wall Street Journal arată că minorii care au cont pe TikTok primesc din partea algoritmilor aplicației recomandări de clipuri cu conținut pornografic, consum de droguri și de alcool. O serie de clipuri care sunt postate cu mențiunea 18+ sunt recomandate și pe feed-urile celor cu vărste mult mai mici de 13 ani.

TikTok, aplicație și rețea de socializare a ByteDance (companie deținută parțial de statul chinez, cu sediul în Beijing și rezidemță fiscală în Insulele Cayman), a fost lansată în 2016.  A ajuns una dintre cele mai populare rețelele sociale ce are, spre deosebire de Facebook, un public mult mai tânăr.

Ancheta a fost realizată după ce jurnaliștii de la WSJ au creat peste 100 de conturi automatizate (bots) înregistrate ca fiind ale unor tineri de 13-15 ani. Apoi s-a urmărit ce recomandări face algoritmul, pornind de la doar câteva informații și preferințe.


Este suficient ca userul să vadă un anumit clip sau să vadă în reluare câteva secvențe, iar algoritmul trage apoi concluzii și modelează întreg feed-ul personalizat în funcție de acele preferințe de început. Fiind un algoritm extrem de complex care-ți servește diverse clipuri, utilizatorul poate ajunge să urmărească fără încetare zeci de clipuri recomandate conform preferințelor.

Ancheta publicației americane a arătat că datorită acestui algoritm, tineri de 13-15 ani au ajuns să urmărească pe TikTok zeci de clipuri cu conținut sexul sau clipuri care încurajau consumul de alcool și droguri. TikTok a eliminat o parte dintre aceste clipuri care încălcau regulile rețelei.

Unele clipuri încurajau mâncatul compulsiv, altele glorificau consumul de alcool sau înfățișau concursuri de băut.

TikTok este un fel de ”mașină de creat dependență” și algoritmul are nevoie de extrem de puține informații despre ce îți place și apoi îți servește în ”feed” numeroase clipuri pe acea temă.


Algoritmul ține cont de cele mai fine detalii, spre exemplu dacă ai dat pauză unde pe un clip sau dacă ai ales să revezi o bucățică de clip. Algoritmul ajunge să afle în detaliu ce lucruri îți plac și îți servește apoi clipuri într-o ”spirală” din care este greu să ieși, fiindcă tinerilor le va fi greu să se oprească din urmărit.

TikTok avea la final de iulie 732 milioane de useri pe plan mondial, dintre care 100 de milioane în SUA, de patru ori mai mult decât în 2019.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: