luni

8 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 mai, 2021

Structuri de crimă organizată fac presiuni pe punctele vamale din România pentru a introduce cantităţi tot mai mari de deşeuri în ţară, conform comisarului general al Gărzii Naţionale de Mediu (GNM), Octavian Berceanu (foto). Valul de importuri ilegale de deșeuri identificate în ultimele săptămâni, este cel mai mare din Europa, a explicat oficialul.

Intensificarea importurilor ilegale de deșeuri are loc în condiţiile în care în Europa s-au epuizat capacităţile de stocare a gunoaielor, iar China nu mai este o poartă deschisă în acest sens, a explicat oficialul, într-o conferință ce a avut loc la Craiova, citat de Agerpres.

Principalele declarații ale lui Octavian Berceanu referitoare la structurile mafiote din domeniul deșeurilor și metodele de lucru ale acestora:

  • De ce avem un val de deşeuri la graniţă? Pentru că, în 2018, China a interzis importurile de deşeuri. Ca să neutralizezi aceste deşeuri afară, te costă cam 250-300 euro per tonă, iar în România costurile pentru depozitare sunt mult mai mici, de 50-70 de euro. Şi atunci este un întreg business dezvoltat, iar noi acum facem muncă de prevenţie să oprim deşeurile care intră în ţară, să oprim containerele şi facem muncă de destructurare a structurilor de crimă organizată care s-au înfiinţat în spatele acestui business.
  • Presiunea mare este pe punctele vamale: încearcă de fiecare dată să găsească un moment de neatenţie la modul de acţiune al vameşilor, poliţia de frontieră, comisarii de mediu şi atunci solicitările noastre sunt permanente, 24 de ore din 24 (…) Nu ştiu exact motivul, dar este o presiune foarte mare.
  • De la jucării în acte, la obiecte de second-hand, avem primii doi-trei baloţi care arată ca nişte jucării sau alte obiecte valorificabile şi în spate avem cu totul altceva. Şi iarăşi, cumva, ministerul şi celelalte ministere vin şi susţin material achiziţii de scanere mobile, ca să putem cumva să vedem ce este în containere, să ne eficientizăm munca, să avem un flux de informaţii mult mai bun şi să vedem în timp real cine ce trimite. Pentru că odată pătruns un astfel de container pe teritoriul României, este foarte greu să îl mai găseşti. Este chiar aproape imposibil. În 20 de kilometri a dispărut tot ce era în container.
  • Cumva trebuie poate să refacem şi legislaţia, pentru că afară astfel de activităţi (n.red.: gropile ilegale de gunoi) sunt infracţiuni. Nimeni nu vine cu un TIR de moloz din construcţii să îl arunce oriunde, pentru că acolo, pe lângă amenda foarte mare şi confiscarea autovehiculului ca măsură complementară, există şi încadrarea penală pentru infracţiuni. Şi asta poate trebuie să adaptăm şi noi în România, pentru că valul acesta de depozitări ilegale este cel mai mare din Europa.

(Citiți și:”Portul Constanța / Sute de tone de deșeuri ilegal importate așteaptă să fie returnate către țările de proveniență”)


Peste 100 de containere pline cu deşeuri au fost identificate în numai două zile, la începutul acestei săptămâni, în Portul Constanţa Sud Agigea. Transporturile vor fi trimise înapoi, în țările de proveniență, printre care și Germania.

Principalele ţări de proveniență a deșeurilor sunt Marea Britanie, Slovenia, Portugalia, Germania și Italia.

***

 


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Creșterea nevoii de finanțare a companiilor a fost principalul motor al creditării din S1 al anului, marile bănci prezente pe piața locală reușind să marcheze profituri în creștere.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: