12 mai, 2021

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu lucrători din cadrul Gărzii de Mediu Constanţa, ai Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud şi a unor reprezentanţi ai Agenției europene Frontex, au verificat miercuri încă 25 containere cu deșeuri din Germania sosite în Portul Constanța Sud Agigea.

În total, autoritățile au descoperit în două zile 100 de containere conținând deșeuri importate ilegal de către o firmă din Prahova.

În urma verificărilor, s-a stabilit faptul că nu corespund datele declarate şi cuprinse în documentele prezentate autorităţii vamale, mărfurile constând în deşeuri, amestec de metal și hârtie, textile, cauciuc, lemn, baterii și bucăți de azbest, în cantitate de aproximativ 500 de tone, ce nu pot fi puse în libera circulaţie pe teritoriul României.


Şi în acest caz, a fost luată măsura nepermiterii importului pe teritoriul României de către comisarii Gărzii de Mediu Constanţa.

100 de containere așteaptă să fie returnate

În acest moment, peste 100 de containere pline cu deşeuri se află în portul Constanţa şi vor fi trimise înapoi, în țările de proveniență, printre care și Germania.

Octavian Berceanu, comisar general la Garda Naţională de Mediu spune că numărul plângerilor penale privind intrarea ilegală în ţară a tone de deşeuri a crescut de la o lună la alta:

Tot ce intră în România, în momentul de față, este verificat. Absolut tot. Avem discuții cu ministerul Justiției, pentru a avea un mecanism mult mai robust de verificare, avem investiții pe viitor asigurate de Ministerul Mediului pentru scannere mobile, astfel încât să facem o scanare în timp real foarte eficientă, a containerelor, și să neutralizăm orice structură de crimă organizată care acționează în acest domeniu pe teritoriul României și la nivel european. Cooperarea este la nivel european.


Transporturile ilegale de deșeuri sosesc în România înregistrate ca produse de uz casnic, din cauza unor firme autohtone ce colaborează cu societăți din străinătate.

România este unul dintre statele cu cele mai mici costuri de depozitare și neutralizare a deșeurilor.

Principalele ţări de proveniență a deșeurilor sunt Marea Britanie, Slovenia, Portugalia, Germania și Italia.

 

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Să văd cine plătește returnarea containerelor.
    😀
    Odată descărcate pe sol românesc , nu exista lege internațională care sa oblige ” exportatorul” mărfii sa o ducă înapoi. Basca că de regulă acești exportatori de deșeuri sunt firme fantomă. O căsuță poștală prin paradisuri fiscale și financiare. Plus că au viața scurtă. Odată plasată ” marfa” in diferite tari, dispar. Dizolvare , faliment , etc. Tara de destinație a containerelor , să se descurce.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Să văd cine plătește returnarea containerelor.
    😀
    Odată descărcate pe sol românesc , nu exista lege internațională care sa oblige ” exportatorul” mărfii sa o ducă înapoi. Basca că de regulă acești exportatori de deșeuri sunt firme fantomă. O căsuță poștală prin paradisuri fiscale și financiare. Plus că au viața scurtă. Odată plasată ” marfa” in diferite tari, dispar. Dizolvare , faliment , etc. Tara de destinație a containerelor , să se descurce.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: