fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

OECD: Ravagiile pe care le-a făcut criza Covid în segmentul IMM-urilor la nivel mondial

Peste un sfert (26%) din cele peste 30.000 de IMM-uri din întreaga lume ce au participat la un sondaj OECD au declarat închiderea activității între… Mai mult

20.07.2020

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Șeful CNADNR: România va avea 1.000 de km de autostradă în a doua jumătate a anului 2018

de Vladimir Ionescu , 14.8.2016

autostradaRomânia va avea 1.000 de kilometri de autostradă în prima jumătate a anului 2018, dată până la care se vor finaliza câteva proiecte deblocate în această perioadă, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor, la postul Digi24.

“A fost un an foarte greu pentru noi, un an în care am reușit să deblocăm dacă nu toate proiectele, spre 90% dintre ele și, indiferent ce se întâmplă la anul, aceste proiecte vor fi finalizate: Sebeș—Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcău-Borș, Mihăiești-Nădășelu, intrarea în București A3. Primii 1.000 de km pot pune (că vor fi gata) în prima jumătate a anului 2018”, aspus Cătălin Homor.

Problema – conceptul de implementare

În opinia șfului CNADNR, ceea ce a “îngreunat” derularea proiectelor a fost conceptul de implementare, faptul că au fost realizate studii de fezabilitate ce au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție către constructor iar acesta, în momentul în care i s-a dat “libertatea să proiecteze după propriile interese, a speculat orice scăpare din studiul de fezabilitate pentru a-și diminua costurile de proiectare”.

“Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplică pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitație.

Concret, cel care realizează studiul de fezabilitate realizează și studiul tehnic și își dedică activitatea și pentru obținerea autorizației de construire. Va fi cineva specializat, un proiectant.

Constructorul primește proiectul, autorizația și predarea terenurilor. De principiu, constructorul nu gândește, el muncește, dacă îi lăsăm libertatea de a gândi pentru noi e o mare greșeală”, a explicat directorul CNADNR.

Cele mai multe proiecte aveau probleme majore, precum lipsa autorizației de construire, a mai spus Homor:

“Fiecare sector, fiecare lot de autostradă în execuție avea oareșce probabilitate de a se finaliza la sfârșitul anului, dar, după ce am făcut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat că mare parte dintre ele au probleme majore incompatibile cu evoluția.

Una dintre cele mai importante este lipsa autorizațiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fără autorizații. Dacă s-ar fi continuat acest ritm cu siguranță că s-ar fi terminat…

Dar acest tip de lucru fără autorizație este penal, este pedepsit de Codul penal și a trebuit să oprim acest lucru cu Inspectoratul de stat în construcții, care a emis ordin de sistare a lucrărilor“, a afirmat Homor.

Autostrada Sebeș – Turda

El a dat ca exemplu tronsoanele de autostradă Sebeș—Turda, cele 4 loturi, pentru care nu exista autorizație de construire, “doar pe alocuri, pe porțiuni foarte mici, se putea lucra legal”.

“În luna martie a fost emisă Ordonanța 7, pregătită cu Ministerul Transporturilor tocmai pentru a accelera acest proces de emitere a autorizațiilor. O autorizație de construire se poate obține într-un an sau poate chiar mai mult de când se inițiază. În momentul de față avem sectorul Sebeș — Turda care este complet acoperit de autorizații și se lucrează la capacitate maximă”, a mai spus Cătălin Homor.

Loturile 3 și 4, sunt în fază destul de avansată și există posibilitatea de a fi deschise la sfârșitul anului, “însă cea mai mică influenta negativă, vremea – plouă două săptămâni – ne duc lucrările în anul viitor”.

Orăștie – Sibiu

Cătălin Homor a menționat și cei 22 km între Orăștie și Sibiu, sectorul de autostradă care a fost demolat, programul fiind ca la sfârșitul lui septembrie traficul să fie repus în zonă.

“Se lucrează, proiectul a fost avizat marți… Există patru expertize tehnice…

Este prima oară în ultimii 15 ani când compania (CNADNR – n. red.) își asumă și răspunde pentru reparații în regie proprie”, a precizat Cătălin Homor .

Lugoj – Deva

În ceea ce privește tronsonul Lugoj — Deva, care are trei loturi, pentru primul lot, de 15 km, există o probabilitate mare de a fi deschis traficului anul acesta:

“Pe Lugoj-Deva avem și celebra peșteră ce împiedică emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizației de construire. În momentul de față subiectul e într-o mișcare destul de accelerată. Este o chestiune de timp până primim autorizația. Noi estimăm că în a doua decadă a lunii septembrie să avem autorizația pe masă. În aceste condiții cei 15 km vor fi finalizați și redați traficului”, a mai explicat directorul CNADNR.

Reamintim că, la 31 decembrie 2015, România avea 733,941 kilometri de autostradă.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 14.8.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Președintele Consiliului European, Charles Michel, în vizită la Beirut. 26 de oficiali libanezi reținuți în anchetă

Iulian Soare

Președintele Consiliului European, Charles Michel, se află sâmbătă la Beirut, înaintea organizării unei conferințe a donatorilor care urmărește strângerea de fonduri care să fie folosite… Mai mult

Stiri

România a trimis opt tone de materiale medicale în Liban

Razvan Diaconu

România a trimis sâmbătă aproximativ opt tone de materiale medicale în Liban, cu două aeronave care au pleacat de la Baza 90 Otopeni. Cu această… Mai mult

Stiri

Munca flexibilă, aprobată prin OUG. Detaliile

Razvan Diaconu

Proiectul pentru introducerea muncii flexibile (corespondentul modelului german Kurzarbeit) a fost aprobat în ședința de Guvern de vineri. Angajatorul va putea reduce unilateral timpul de… Mai mult

Europa

Șapte județe din România, incluse de Germania în lista „zonelor de risc” de călătorie

Vladimir Ionescu

Judeţele Argeş, Bihor, Buzău, Neamţ, Ialomiţa, Mehedinţi şi Timiş au fost incluse de autorităţile din Germania pe lista zonelor de risc, iar persoanele care intră… Mai mult

Stiri

Guvernul pregătește a doua rectificare a bugetului 2020

Razvan Diaconu

Guvernul va adopta săptămâna viitoare proiectul de ordonanță privind rectificarea bugetară, a anunțat premierul Ludovic Orban la începutul ședinței de Guvern de vineri. Este a… Mai mult

Europa

Turcia reia operațiunile de prospecțiune în Mediterana de Est

Iulian Soare

Președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a anunțat vineri că țara sa a reluat operațiunile de explorare a gazelor în estul Mediteranei, susținând că Grecia nu… Mai mult

Stiri

Ministerul Finanțelor lansează o nouă ofertă de titluri de stat pentru populație

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor a anunțat vineri că,  începând de luni, 10 august 2020, se deschide subscripția pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației… Mai mult