vineri

19 aprilie, 2024

11 mai, 2015

autostrada-investitieCNADNR a semnat luni contractul pentru reluarea lucrărilor la autostrada Transilvania. Potrivit contractului, lucrările vor fi reluate de firma câştigătoare (Isolux Corsan- Corsan- Corvian) în cel mult 41 de zile, pe tronsonul Borş-Suplacul de Barcău. Autoritățile române se laudă că vor plăti companiei spaniole un preț la jumătate faţă de cel negociat în trecut cu compania Bechtel, companie căreia i-a fost atribuit contractul în anul 2005.

“Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a afirmat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, în plan fiind prevăzută construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea..


”Există trei noduri. Unul la Marca- judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”, a mai precizat directorul CNADNR.

Tronsonul Borş-Suplacul de Barcău a fost realizat în proporție de 50% de americanii de la Bechtel, companie cu care statul român a încetat colaborarea în 2013. România a plătit Bechtel 1,4 miliarde euro pentru 52 de km de autostradă finalizați și pentru alți 64 km realizați pe jumătate.

Bechtel solicita alte 250 milioane de euro pentru finalizarea tronsonului Borș- Surplacul de Barcău, dar a câștigat numai 38 de milioane, despăgubiri pentru rezilierea contractului.

Potrivit cifrelor avansate de Narcis Neaga, spaniolii ar urma să încaseze aproximativ 200 de milioane de euro pentru finalizarea lucrărilor.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: