joi

25 aprilie, 2024

13 mai, 2022

Proporția companiilor care investesc în procesarea și analiza datelor lor, pentru a-și fundamenta deciziile, a crescut în doi ani de la 35% până la 53% din totalul participanților la sondajele EY de specialitate. Problema e că deficitul de competențe reprezintă o constrângere pentru companiile care doresc să facă saltul către o organizaţie centrată pe date.

„Liderii de companii se pregătesc să intre într-o nouă eră, în care operațiunile, procesul decizional și interacțiunile cu clienții și angajații vor fi determinate de (procesarea și analiza de) date”– spune o concluzie a studiului EY Tech Horizon 2022,  prezentat vineri de EY România.

Directorii generali ai companiilor sondate caută să obțină valoarea maximă din investițiile lor în tehnologie mai ales printr-o nouă infrastructură tehnologică de cloud (49% din răspunsuri), prin internetul lucrurilor (IoT, 42%) și prin inteligență artificială (AI,35%).


Studiul a rezultat din sondarea a 1.668 de directori  ai companiilor cu venituri de peste un milliard de dolari din 12 țări ale lumii. Sondajul a fost realizat la sfârșitul anului trecut.

Cum se extrage valoare din investițiile în procesarea datelor

Companiile plănuiesc să extragă valoare din investițiile în procesarea datelor lor prin:

  • anticiparea tendințelor și nevoilor clienților (44% din răspunsuri),
  • crearea de noi produse (42%) și
  • îmbunătățirea produselor și operațiunilor existente (34%).

În același timp, liderii de afaceri vorbesc despre bariere semnificative în calea executării planurilor lor de transformare în ceea ce privește datele și tehnologia.

(Citiți și:CONFERINȚA LIVE ONLINE CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii”)

Mai mult de o treime dintre directorii intervievați (35%) au menţionat costul ridicat al tehnologiei ca fiind principala provocare. Urmează problemele legate de cerințele complexe de securitate și confidențialitate (27%), respective de complexitatea integrării mai multor sisteme (25%).


Și 71% dintre respondenți menționând creşterea cheltuielilor pentru dezvoltarea competențelor tehnologice.

Participanții au indicat provocările legate de:

  • o perfecționare reușită (30%),
  • lupta pentru a păstra talentele calificate existente (29%) și
  • cerințele ridicate de remunerare (25%) ca fiind principalele obstacole în calea dobândirii de competențe digitale.

Deficitul structural de talente îi face pe conducătorii afacerilor să pună accentual pe perfecționarea și retenția resirselor umane: 70% dintre respondenți prefer recalificarea mai degrabă decât angajarea, mai spune studiul EY Tech Horizon 2022.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: