Proporția companiilor care investesc în procesarea și analiza datelor lor, pentru a-și fundamenta deciziile, a crescut în doi ani de la 35% până la 53% din totalul participanților la sondajele EY de specialitate. Problema e că deficitul de competențe reprezintă o constrângere pentru companiile care doresc să facă saltul către o organizaţie centrată pe date.
„Liderii de companii se pregătesc să intre într-o nouă eră, în care operațiunile, procesul decizional și interacțiunile cu clienții și angajații vor fi determinate de (procesarea și analiza de) date”– spune o concluzie a studiului EY Tech Horizon 2022, prezentat vineri de EY România.
Directorii generali ai companiilor sondate caută să obțină valoarea maximă din investițiile lor în tehnologie mai ales printr-o nouă infrastructură tehnologică de cloud (49% din răspunsuri), prin internetul lucrurilor (IoT, 42%) și prin inteligență artificială (AI,35%).
Studiul a rezultat din sondarea a 1.668 de directori ai companiilor cu venituri de peste un milliard de dolari din 12 țări ale lumii. Sondajul a fost realizat la sfârșitul anului trecut.
Cum se extrage valoare din investițiile în procesarea datelor
Companiile plănuiesc să extragă valoare din investițiile în procesarea datelor lor prin:
- anticiparea tendințelor și nevoilor clienților (44% din răspunsuri),
- crearea de noi produse (42%) și
- îmbunătățirea produselor și operațiunilor existente (34%).
În același timp, liderii de afaceri vorbesc despre bariere semnificative în calea executării planurilor lor de transformare în ceea ce privește datele și tehnologia.
(Citiți și: „CONFERINȚA LIVE ONLINE CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii”)
Mai mult de o treime dintre directorii intervievați (35%) au menţionat costul ridicat al tehnologiei ca fiind principala provocare. Urmează problemele legate de cerințele complexe de securitate și confidențialitate (27%), respective de complexitatea integrării mai multor sisteme (25%).
Și 71% dintre respondenți menționând creşterea cheltuielilor pentru dezvoltarea competențelor tehnologice.
Participanții au indicat provocările legate de:
- o perfecționare reușită (30%),
- lupta pentru a păstra talentele calificate existente (29%) și
- cerințele ridicate de remunerare (25%) ca fiind principalele obstacole în calea dobândirii de competențe digitale.
Deficitul structural de talente îi face pe conducătorii afacerilor să pună accentual pe perfecționarea și retenția resirselor umane: 70% dintre respondenți prefer recalificarea mai degrabă decât angajarea, mai spune studiul EY Tech Horizon 2022.
***