Ministrul Economiei, Florin Spătaru, şi cei doi vicepreşedinţi ai companiei Lockheed Martin, Ray Piselli şi Dennis Goege, au semnat miercuri scrisoarea de intenţie prin care firma americană îşi exprimă disponibilitatea de a încheia parteneriate cu statul român pentru investiţii în industria aeronautică din România, conform unui comunicat al ministerului Economiei.
Capabilitatea de mentenanţă pentru elicopterele Black Hawk urmează a fi realizată la Romaero, împreună cu Lockheed Martin şi Aerostar, a afirmat, miercuri, Florin Spătaru, ministrul Economiei, după ceremonia de semnare a scrisorii de intenţie cu Lockheed Martin – potrivit Agerpres.
„Este o capabilitate de mentenanţă pentru aceste elicoptere Black Hawk pe care Ministerul de Interne le-a achiziţionat. Intenţia noastră şi a celor de la Lockheed Martin este să dezvoltăm această capabilitate atât pentru utilizare în România, dar şi pentru proiectele regionale pe care le au. Această capabilitate va fi realizată la Romaero în colaborare cu o altă companie românească, Aerostar, şi încă de mâine vom începe să discutăm ce evaluare ce avem de făcut, care sunt investiţiile necesare, cum concretizăm acest parteneriat, printr-o asociere formală şi după aceea ne apucăm de treabă….Lockheed Martin va veni cu transfer de tehnologie, va instrui personalul. Investiţiile vor fi realizate atât de Romaero, cât şi de Aerostar şi le-am solicitat celor de la Lockheed Martin să participe de asemenea în asociere cu un procent”, a spus Spătaru.
Întrebat cum va participa compania Lockheed Martin, ministrul Economiei a precizat că poate fi sub formă de echipamente sau sub formă de know-how.
Întrebat când vor sosi elicopterele în ţară, acesta a menţionat că primul va sosi la începutul anului viitor.
În aceeaşi măsură cei doi vicepreşedinţi ai Lockheed Martin şi-au exprimat disponibilitatea pentru demararea de proiecte, dar şi identificarea de noi oportunităţi de dezvoltare.
„Obiectivul nostru este să identificăm noi sfere de cooperare, în afară de iniţiativele deja anunţate, precum Romaero şi Aerostar, inclusiv în sectorul noilor tehnologii, cum ar fi inteligenţa artificială şi sistemele aeriene fără echipaj, printre altele”, a declarat Ray Piselli, vicepreşedintele Lockheed Martin.
Lockheed Martin este una dintre cele mai mari companii din industria aerospaţială şi de securitate şi de tehnologii din lume şi unul dintre cei mai mari contractanţi de apărare din lume.
Vasile Dîncu: Sper ca 30% din bugetul Apărării să meargă către înzestrare, în special navală
Cel puţin 30% din bugetul Ministerului Apărării Naţionale (MApN) ar putea fi alocat anul viitor pentru înzestrarea militară, speră ministrul Vasile Dîncu, oficialul precizând că sunt necesare achiziţiie în special în sectorul naval.
„Există o regulă la NATO, de 20%, noi sper să depăşim 30% pentru înzestrare, pentru că ăsta este lucrul de care avem cea mai mare nevoie”, a spus ministrul Apărării, la deschiderea evenimentului Black Sea Defence and Aerospace (BSDA).
El a precizat că investiţiile în noi fregate sunt importante având în vedere contextul tensionat de la Marea Neagră.
„Avem nevoie în acest moment mult mai mult, pentru că situaţia strategică o impune, avem nevoie de înzestrare în zona navală. Pentru că Marea Neagră a devenit un lac plin de rechini, avem nevoie nu numai de corvete, avem nevoie şi de fregate moderne, probabil şi de alte tipuri de armament necesar, ca să ne asigurăm securitatea la Marea Neagră”, a mai precizat Vasile Dîncu.
Dîncu a spus că achiziţia corvetelor ar putea fi decisă în iulie, cel mai târziu.
„Achiziţia nu o amânăm, în acest moment este o prelungire pe care a cerut-o Asocierea (Naval Group – şantierul naval Constanţa – n.r.) pentru a veni cu o ultimă ofertă. Sper că vom hotărî asta în maxim două luni”, a detaliat el.
În ceea ce priveşte achiziţiile în domeniul Apărării, ministrul a apreciat că procedurile sunt lungi şi că există licitaţii blocate pentru că „nu a existat o respectare a legilor legate de achiziţii”.
„Sunt câteva lucruri care ţin de legislaţie în primul rând. Achiziţiile care au fost blocate la un moment dat nu sunt blocate din voinţa cuiva, ci sunt blocate pentru că nu a existat o respectare a legilor legate de achiziţii (…) Noi încercăm şi prin reglementările noastre proprii să realizăm cât mai repede înzestrarea, dar nu o putem face în momentul în care unii din cei care oferă nu respectă legea în totalitate”, a afirmat Vasile Dîncu.
***
Un răspuns
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockheed_bribery_scandals
Firma asta a avut in anii ’70, ’80, veritabile scandaluri de corupție!
Mai incet cu pianul pe scari!
😡