vineri

26 aprilie, 2024

6 iulie, 2021

O şcoală de top din Edinburgh va elimina din programă romane precum „To Kill A Mockingbird/ Să ucizi o pasăre cântătoare”, scris de Harper Lee, şi „Of Mice and Men/ Şoareci şi oameni”, de John Steinbeck, pentru că au o abordare „învechită” privind rasa şi prezintă „motivul salvatorului alb”.
Romanul prezintă un avocat alb care apără în instanță un negru acuzat de viol, în ciuda atitudinii brutale și pline de prejudecăți a comunității. 

Liceul James Gillespie din Edinburgh vrea să îşi modifice programa de limbă engleză şi să renunţe la texte clasice „depăşite” precum „To Kill a Mockingbird” şi „Of Mice and Men”. Ele vor fi înlocuite cu romane moderne care reprezintă persoane de culoare.

Romanul „To Kill a Mockingbird” a fost publicat în 1960 și a fost premiat cu Premiul Pulitzer.


Şeful catedrei, profesorul Allan Crosbie, a criticat folosirea cuvintelor cu caracter rasist şi a motivului „salvatorului alb”. Modificarea, scrie presa britanică preluată de News.ro, este parte din efortul de a „decoloniza” programa şcolară, cu accent pe materiale care reprezintă mai bine întreaga arie a experienţei umane.

Crosbie a precizat, potrivit Daily Mail, că reprezentarea persoanelor de culoare în romanele clasice este depăşită şi că orele de limbă engleză pentru elevii din anul trei vor fi concentrate pe lucrări ca „The Hate U Give”, de Angie Thomas, scrisă ca răspuns la uciderea de către poliţie, în 2009, a lui Oscar Grant.

Oliver Mundell, din partea conservatorilor scoţieni, a spus că elevilor nu trebuie să li se interzică accesul la anumite lucrări literare.

„Cred că eliminarea completă a anumitor lucrări din programă ar fi o greşeală. Înainte de a impune orice formă de cenzură, ar trebui să avem o dezbatere pertinentă despre care ar trebui să fie politica excluderii anumitor cărţi. Decât să interzicem copiilor accesul la anumite lucrări de literatură, poate ar trebui să le prezentăm subtextul subliniind cum s-au schimbat vremurile şi ce putem învăţa din ele. Şcolile au responsabilitatea de a educa, nu de a dicta”.


Jo Bisset, de la UsForThem Scotland, a punctat: „Cenzurarea sau interzicerea unor cărţi nu va ajuta niciun copil din Scoţia să îşi atingă potenţialul maxim”.

Profesorul Rowena Arshad, expert în educaţie, rasă şi egalitate, a spus că Scoţia trebuie „să treacă dincolo de discursul privind incluziunea şi diversitatea pentru a se confrunta efectiv cu declonizarea”.

Eileen Prior, director executiv al organizaţiei de părinţi Connect, este de părere că e important ca textele din cursurile de engleză să fie „relevante, pertinente şi captivante”. „În mod ideal, profesorii şi tinerii ar trebui să aibă o paletă largă de texte din care să aleagă”.

Ministrul scoţian al Educaţiei, Shirley-Anne Somerville, a declarat: „Ne-am angajat în dezvoltarea resurselor educaţionale şi realizăm un nou program de educaţie anti-rasistă în şcoli, inclusiv sprijiin pentru dezvoltarea profesională a dascălilor, permiţând fiecărei şcoli să aibă acces la edicaţie anti-rasistă de calitate. Reforma programei şcolare va fi un aspect-cheie al programului, pentru a ne asigura că sistemul nostru de educaţie şi programele noastre încorporează şi promovează anti-rasismul cu fiecare ocazie”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: