sâmbătă

20 aprilie, 2024

23 septembrie, 2015

logoScandalul software-ului montat pe anumite modele VW şi Audi echipate cu motoare diesel, menit să păcălească testele de emisii, se extinde în Europa şi antrenează alte mărci ale aceluiaşi producător.

Publicaţia britanică The Independent anunţă în ediţia de miercuri că motoarele EA189, care fac obiectul investigaţiilor  din SUA, au fost montate şi pe câteva modele Skoda şi Seat vândute în Marea Britanie.

The Independent, citând surse din cadrul companiei germane care activează în Regatul Unit, afirmă că producătorul german se grăbeşte să stabilească numărul exact al maşinilor de acest tip vândute. “Încercăm să stabilim în acest moment ce modele sunt afectate şi ce semnificaţii are acest lucru pentru clienţii din Marea Britanie, din Europa în general”, afirmă sursele publicaţiei britanice.


Directorul executiv al Volkswagen AG, Martin Winterkorn, luptă în prezent pentru cariera sa după anunţul că 11 milioane de vehicole au fost comercializate la nivel mondial având motoarele “aranjate” să păcălească testele de emisie de noxe.

Martin Winterkorn a fost nevoit să admită această practică după ce EPA- agenţia americană pentru Protecţia Mediului a decis retragerea a aproape jumătate de milion de maşini produse de VW. Ulterior, EPA a anunţat că va extinde investigaţia şi la alte modele produse de germanii de la VW: SUV-ul Porsche Cayenne, şi Audi, modelele Q5, A6, A7 şi A8.

Din după-amiaza zilei de 22 septembrie, scandalul declanşat în California pe 18 septembrie se răspândeşte în Europa, Marea Britanie solicitând declanşarea unei anchete la nivelul UE.

Tot pe 22 septembrie, ministrul de Finanţe francez Michel Sapin a anunţat că va solicita un control privind respectarea standardelor de poluare de către toţi producătorii de automobile europeni.


Un purtător de cuvânt al Comisiei a afirmat că este „prematur” să comenteze dacă va fi aprobată  o investigaţie de asemenea anvergură asupra VW, considerat cel mai important producător uto din Europa şi pilon de bază al economiei germane.

Indiferent de decizia care se va lua la nivel european, instituţii din Franţa, Italia, Elveţia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Cehia şi Olanda au anunţat fie că vor declanşa propriile investigaţii, fie şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu situaţia generată de VW.

Oficiali ai Volkswagen AG au anunţat că firma a constituit deja un buget de 4,7 miliarde lire sterline pentru demararea operaţiunii de rechemare în fabrică a autoturismelor cu probleme. Acţiunile companiei au scăzut pe 22 septembrie cu aproape 20%. Începând cu data de 20 septembrie, valoarea gigantului auto s-a diminuat cu 18 miliarde lire sterline.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: