vineri

26 aprilie, 2024

24 martie, 2018

Sediul Cambridge Analytica, compania aflată în centrul scandalului privind folosirea ilegală a datelor personale a peste 50 de milioane de utilizatori ai Facebook, a fost percheziționat vineri, timp de șapte, de ofiţerii Comisiei britanice pentru Informaţii.

Deprecierea acițunilor Facebook au dus săptămâna aceasta la pierderi de 58 de miliarde dolari – valoarea unei acțiuni s-a prăbușit de la 176,80 dolari, luni, la 159,30 dolari, vineri noaptea.


O echipă de 18 ofiţeri a ajuns la sediul londonez al companiei Cambridge Analytica vineri, în jurul orei locale 20.00 (ora României, 22.00), la mai puţin de o oră după ce Înalta Curte de la Londra a acordat mandatul de percheziție.

Elizabeth Denham, şefa Comisiei pentru Informaţii, a declarat că va verifica dacă datele personale ale utilizatorilor reţelelor de socializare online au fost colectate într-un „mod neautorizat” şi dacă Facebook a luat suficiente măsuri pentru a proteja acele date, scrie BBC.

Percheziție se face în cadrul anchetei privind influenţarea alegerilor din SUA şi a referendumului pentru Brexit din Marea Britanie.

Noul director executiv al Cambridge Analytica, Alexander Tayler, a anunţat că firma lucrează cu Comisia pentru Informaţii încă din februarie 2017.

Mark Zuckerberg, chemat pentru audieri în Congresul american


Congresul Statelor Unite i-a cerut în mod formal, vineri, fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, să depună mărturie în acest scandal.

„Audierea va examina colectarea şi vânzarea de informaţii personale de la mai mult de 50 de milioane de utilizatori Facebook, fără notificarea sau consimţământul acestora şi cu încălcarea politicii Facebook”, se arată în document.

Reprezentanții  lui Zuckerberg nu au răspuns încă dacă acesta va accepta să fie audiat în Congres.

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: „Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: