31 octombrie, 2024

În România, vârful de comenzi livrate de Sameday în campania Black Friday este așteptat să atingă aproximativ 850.000 de colete într-o singură zi, o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie, estimează compania de curierat. La nivel regional, avansul față de campania de anul trecut va fi de 40%, mai prognozează Sameday.

În primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de aproximativ 330.000 de colete, conform Sameday.

Peste 36 de milioane de colete au fost livrate în easybox în intervalul ianuarie-septembrie din 2024, în creștere cu 50% față de anul precedent.


Pregătirile Sameday pentru Black Friday 2024:

  • Pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu aproape 60% față de perioadele obișnuite

  • numărul camioanelor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut de la 230 la aproape 400

  • programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate anticipate pe baza unui sondaj realizat între 4 și 22 octombrie.


Termenele de livrare în campania Black Friday

  • Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcarea acestora

  • Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul în care ajung în rețeaua Sameday.

„Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Estimăm volume semnificative ce vor aduce un grad ridicat de complexitate și suntem pregătiți să depunem toate eforturile pentru a ne asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale, astfel încât să contribuim la succesul partenerilor noștri din e-commerce. Rămânem alături de clienții din regiune în această perioadă intensă, deschizându-le noi oportunități de creștere dincolo de granițele naționale”, a declarat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

Magazinele online românești se extind pe piețele din regiune

În segmentul livrărilor cross-border, Sameday anticipează o creștere accelerată a numărului de colete, în special pe rutele România-Bulgaria și România-Ungaria, ceea ce reflectă interesul tot mai mare al magazinelor online românești pentru extinderea vânzărilor dincolo de granițe, arată un comunicatl al companiei.

Sameday estimează că, în această perioadă, va livra peste jumătate de milion de colete prin serviciul cross-border, consolidând astfel suportul oferit partenerilor e-commerce în creșterea pe piețele din regiune.

Peste 65% din românii care vor face cumpărături de Black Friday vor alege livrarea la easybox

Peste 65% dintre consumatorii din mediul urban care își propun să comande online în cadrul campaniei de Black Friday vor alege livrarea la easybox, mai arată comunicatul.

Acest tip de livrare, care oferă un grad ridicat de flexibilitate, a devenit un criteriu esențial în decizia de achiziție, 7 din 10 români declarând că opțiunea de livrare la easybox le influențează alegerea magazinului online de unde cumpără.

Datele studiului confirmă, totodată, și popularitatea crescută a serviciului, 95% dintre românii din mediul urban declarând că au utilizat cel puțin o dată rețeaua easybox ca să primească sau să trimită un colet.

Investițiile din România și regiune

Investiția totală planificată de grupul Sameday pentru 2024 este de peste 60 de milioane de euro.

Pentru a gestiona eficient volumele ridicate de livrări din perioada Black Friday, Sameday Group a alocat anul acesta investiții importante pentru creșterea capacității operaționale în toate cele trei țări în care activează.

În România:

  • Au fost integrate în fluxul operațional șase noi sisteme automate de sortare, care pot procesa peste 38.000 de colete pe oră, urcând astfel capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și în agenții la peste 100.000 de colete pe oră.

  • Astfel, un sistem automat de sortare a fost implementat în hub-ul Central Sameday, iar alte două au fost instalate în agenții ce deservesc centrul țării.

  • Pentru a optimiza procesele de sortare și în zona de vest, trei astfel de sisteme automate au fost instalate, de asemenea, în agenții din Cluj și Timișoara.

Investiții importante au fost direcționate inclusiv către Bulgaria și Ungaria, ceea ce a dus la o creștere a capacității de sortare în fiecare țară cu până la 60% față de anul trecut.

(Citește și: Comerțul își continuă scăderea. Luna noiembrie, salvată de vânzările de Black Friday)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: