luni

29 aprilie, 2024

22 iulie, 2016

tren cale ferataRomânia, Grecia și Luxemburg au fost trimise în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru netranspunerea în legislația națională a Directivei 2012/34/UE privind instituirea spațiului feroviar unic european.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene emis vineri, statele membre au avut obligația de a asigura intrarea în vigoare a măsurilor necesare pentru a se conforma directivei până la 16 iunie 2015.

Întrucât cele trei state membre menționate nu au făcut acest lucru, Comisia a adresat acestor state membre o scrisoare de punere în întârziere în iulie 2015, urmată de un aviz motivat în februarie 2016. Dat fiind că măsurile naționale de transpunere nu au fost încă adoptate, Comisia a decis să trimită aceste state membre în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene.


Pe baza procedurii stabilite la articolul 260 alineatul (3) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), Comisia va solicita Curții de Justiție să impună Greciei, Luxemburgului și României plata unei penalități zilnice până când directiva este transpusă în totalitate în legislația națională.

Comisia propune penalități zilnice de 30.310,80 euro pentru Grecia, de 8.710,00 euro pentru Luxemburg și de 29.091,40 euro pentru România.

Prin pachetul lunar de decizii referitoare la acțiunile în constatarea neîndeplinirii obligațiilor, Comisia Europeană urmărește acționarea în justiție a statelor membre care nu și-au îndeplinit obligațiile care le revin în temeiul legislației UE. Aceste decizii, care vizează diverse sectoare și domenii de politică ale UE, au scopul de a asigura aplicarea corespunzătoare a legislației UE, în beneficiul cetățenilor și al companiilor.

Principalele decizii adoptate de Comisie în luna iulie cuprind 20 avize motivate și 7 sesizări ale Curții de Justiție a Uniunii Europene. Totodată, Comisia închide 86 de cazuri în care diferendele cu statele membre în cauză au fost soluționate fără a fi necesară continuarea procedurii.

Ce predeve Directiva 2012/34/UE


Potrivit directivei europene, statele membre trebuia să asigure, atât legislativ cât și în practică:

  • Independența întreprinderilor feroviare și a administratorilor infrastructurii
  • Administrarea întreprinderilor feroviare conform principiilor comerciale
  • Reducerea transparentă a datoriilor
  • Utilizarea efectivă a capacității de infrastructură
  • Respectarea unor principii de tarifare și de acordarea licențelor
  • Planuri de compensare a costurilor de mediu, de accident și de infrastructură neplătite
  • Colaborarea în vederea alocării capacităților de infrastructură pe mai multe rețele
  • Capacitățile de infrastructură pentru lucrările de întreținere a rețelei
  • Norme specifice privind achizițiile publice
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: