miercuri

25 mai, 2022

România inaugurează, cu întârziere de 5 ani, 24,25 km de autostradă parțial finalizați

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 noiembrie, 2021

Circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda se deschide marţi, cu restricţii de viteză pe toată lungimea segmentului de 24,25 km (primul și singurul tronson de autostradă nouă inaugurat în acest an) și cu circulație pe un singur fir pe 1,5 km, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor.

Restricțiile sunt impuse din cauza faptului că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață, iar în zona dealului Oiejdea circulația se va desfășura pe un singur fir din cauza alunecărilor de teren care au făcut deocamdată imposibilă finalizarea uneia dintre căile de rulare.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA.

De ce au întârziat lucrările


”Nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, a precizat luni Ministerul Transporturilor.

Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a explicat la Europa FM de ce s-au mișcat atât de greu lucrurile în șantier:

”A fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt.

Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.


Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.

”Deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul. Deşi se află în întârziere, antreprenorul şi-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022”, a mai precizat Ministerul Transporturilor.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: