Analiză

Creşterea costului forţei de muncă, triplă față de creșterea economică și în contradicție cu scăderea productivității muncii

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul III 2019 cu 13,18% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

04.12.2019

La obiect

Și o veste bună: „Inflaţia industrială” a scăzut puternic

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu peste patru puncte procentuale pe parcursul ultimelor 12 luni, de la 6,38% în octombrie 2018 la doar… Mai mult

03.12.2019

Chestiunea

Proiectul finlandez: Compromis european pentru Bugetul multianual UE. Cine pierde, cine câștigă – punctele sensibile

Președinția finlandeză a Consiliului UE a finalizat, după lungi negocieri cu statele membre, propunerea unui acord pe marginea următorului Cadru Financiar Multianual al Uniunii. Documentul… Mai mult

03.12.2019

Interviu

Cum conduci și dezvolți un oraș ca Oradea: Interviu Ilie Bolojan. ”Asumă-ți măsurile de dezvoltare, nu pe cele populare”

Doar 2-3 idei din amplul interviu cu Ilie Bolojan, primarul minicipiului Oradea – un oraș în care, dacă ajungi, ai impresia că ești, deja în… Mai mult

03.12.2019

Cronicile

România competitivă / Guvernul aruncă IT-ul în lupta pentru eficientizarea administrației

de Razvan Diaconu 4.8.2016

internet broadbandGuvernul a lansat joi GovITHub, program ce îşi propune să transforme serviciile publice cu ajutorul tehnologiei. O componentă esențială a proiectului vizează îmbunătăţirea modului în care statul interacţionează cu cetăţenii şi cu mediul antreprenorial.

În proiect sunt așteptați specialiști IT care doresc să se implice în eficientizarea administrației publice.

Regimul de colaborare cu specialiști IT

Premierul Cioloș a anunțat joi că cei care vor și pot să ia ”o pauză” în activitatea lor din mediul privat și să “dea o mână de ajutor” Guvernului pentru îmbunătățirea modului de lucru al administrației publice din perspectiva utilizării tehnologiei informației, dar și a serviciilor acordate cetățenilor, vor primi o bursă de 2.000 euro pe o perioadă de șase luni.

Numărul burselor care vor fi acordate este de 10.

Premierul a spus că Guvernul este deschis și la ideea de voluntariat din partea specialiștilor IT, explicând că în acest sistem lucrează o echipă la Ministerul Mediului, care lucrează la îmbunătățirea aplicației “Inspectorul Pădurilor”.

Acești specialiști vor deveni membrii GovITHub și vor participa direct în implementarea proiectelor de eficientizare a administrației.

Consiliul ”înțelepților”

Membrii aleg pentru reprezentare Comitetul GovITHub (CoRe), format din antreprenori, experți și membri ai administrației.

Un prim consiliu interimar al programului este alcătuit din Florin Talpeș (BitDefender), Radu Georgescu (GECAD), Bogdan Iordache (HowToWeb), Andrei Avadanei (DefCamp), Dan Nechita și Radu Puchiu (Cancelarie).

CoRe se reunește o dată pe lună pentru a analiza stadiul proiectelor și realizează un raport anual, pe care îl prezintă într-un eveniment public – ITagora.

Consiliul va avea ca atribuții:

  • selecția membrilor (atât bursieri, cât și voluntari)
  • prioritizarea propunerilor de proiecte
  • definirea regulilor de organizare internă, asigurarea transparenței și a deschiderii programului, monitorizarea progresulu

Ce este GovITHub

GovITHub este o platformă de interacțiune dintre Guvern, hub-uri IT, incubatoare de afaceri, ONG-uri, fonduri de investiții și companii private cu scopul promovării reciproce și sprijinului pentru proiectele cu potențial.

Conform Guvernului, specialiști din mediul IT – programatori, designeri, manageri de proiect, antreprenori în domeniu etc.- sunt chemați să se alăture decidenților din administația publică centrală pentru a încerca simplificarea interacțiunii cu cetățenii prin digitalizare, dar și pentru a aduce un plus de inovație în acest domeniu dezvoltând servicii noi sau lucrând la îmbunătățirea celor existente.

Premierul Dacian Cioloș a afirmat joi că guvernele a investit până în prezent zeci și sute de milioane de euro în diversele pltaforme IT cu care lucrează administrația, dar acestea, din diferite motive, nu lucrează la deplina lor capacitate.

De remedierea acestei situații va răspunde un Chief Information Officer – Coordonator pentru Tehnologia Informației de la nivelul Guvernului, care va avea rolul de a integra sistemele informatice existente.

Argumentele premierului Dacian Cioloș

“Ne-am dat seama că avem nevoie de capacitate inovativă în administrație, capacitate de inovație care să vină din sectorul care, din punctul meu de vedere, s-a dezvoltat cel mai rapid în economia românească, producția de servicii IT. Ne-am lovit și noi când am venit de acest munte, de aceasta birocratie. Am început un anumit proces, dar ne-am dat seama după câteva luni că în celelalte câteva luni care ne răman nu-i suficient să schimbăm câteva legi ca să putem schimba sistemul. Trebuie să desțelenim terenul, să putem altceva în loc. O altfel de legislție, un altfel de concept al administrației (…) mai puțin birocratic, mult mai transparent, mult mai deschis, în așa fel încât pe viitor să nu mai avem doar trei-patru firme de IT care să câștige toate licitațiile din administrația public și care, mai mult, să vină și să construiască software-uri care nu sunt compatibile între ele. Deci, creăm așa, felii și insule în administrație, care nu comunică între ele”, a transmis premierul  participanților la lansarea programului GovITHub.

Primul ministru spune ca legislatia va fi adaptată la acest nou sistem de funcționare: “Chiar am avut zilele trecute o discuție pe păduri, pe aceasta idee ce putem face ca să ținem sub control și să reducem acest fenomen al tăierilor ilegale și al lipsei de transparenț. Dar avem nevoie de baza asta, de infrastructura asta, ca să putem schimba și legislația. Altfel degeaba schimbăm legislația, dacă nu avem un alt mecanism cu care să funcționăm.”

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 4.8.2016

Un raspuns

  1. rocambole
    5.8.2016, 11:13 pm

    SA LUAM EXEMPLU !

    1)Cum a devenit Estonia tara unde ajungi doar o data sau de doua ori in viata la ghiseu – Pasii prin care internetul a invaluit micul stat baltic

    In Estonia serviciile de internet banking sunt disponibile de acum 20 de ani, iar votul electronic, de 11 ani. Dureaza cateva minute sa-ti completezi declaratiile de impozit, iar o firma poate fi infiintata intr-o jumatate de ora. Nu e de mirare ca tara in care copii invata programare inca de la sapte ani, a ajuns sa fie numita E-Estonia si sa fie data ca exemplu pentru orice stat care vrea sa dezvolte servicii de e-guvernare.

    2)O româncă descrie cât de simplu e să ai o afacere la Londra: Înfiinţarea unei firme durează zece minute şi se face pe internet oricând.

    De 11 ani, Giuşcă îşi ţine singură contabilitatea într-un fişier Excel, unde introduce veniturile, cheltuielile şi mişcările de numerar de la bancă, de unde i se generează raportul de profit şi pierderi, balanţa şi cash-flow-ul, pe care le raportează o dată pe an la agenţia de administrare fiscală. Taxa pe valoare adăugată este singura raportare făcută trimestrial. Nu a făcut nici măcar un drum la Fisc pentru că fiecare antreprenor îşi depune bilanţurile online, printr-o operaţiune simplă, care durează câteva minute.

Lăsați un comentariu


Europa

Compromis pe condițiile de muncă ale transportatorilor. Concesiile făcute de Vestul și Estul UE

Iulian Soare

Negociatorii Parlamentului European şi ai statelor membre au ajuns joi dimineaţa la un preacord pentru reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, subiect ce face obiectul… Mai mult

Stiri

Autonomia limitată a regiunilor separatiste din Ucraina a fost extinsă cu 1 an

Iulian Soare

Parlamentul de la Kiev a extins joi, cu un an, reglementarea ce conferă autonomie limitată regiunilor controlate de separatişti din estul ţării. “Statutul special” al… Mai mult

Stiri

Document / Consiliul fiscal consideră că și guvernul PNL supraestimează veniturile din TVA și accize

Razvan Diaconu

Consiliul fiscal consideră că starea bugetului public rămâne foarte încordată având în vedere puținătatea resurselor publice în raport cu presiuni mari pe buget și apreciază… Mai mult

Stiri

Prim pas spre debirocratizare / Casa de Pensii, Agenția pentru Șomaj și cea pentru Plăți Sociale vor fi conectate la REVISAL

Mariana Bechir

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Casa Naţională de Pensii vor fi conectate, de… Mai mult

Digital

Ioan Sărmaș, consilier PNL la Primăria Cluj Napoca, numit președinte al Agenției Agenda Digitală

Vladimir Ionescu

Ioan Sabin Sărmaș, consilier local la primăria Cluj Napoca, a fost numit, miercuri, în funcția de președinte al Agenției pentru Agenda Digitală a României (AADR),… Mai mult

Stiri

Israel se îndreaptă către organizarea unui al treilea scrutin general în decurs de 1 an

Vladimir Ionescu

Israelul va trece din nou prin alegeri parlamentare anticipate, al treilea în ultimele 12 luni, după ce nici liderul opoziţiei, Benny Gantz, nu a putut… Mai mult

Stiri

Lista amendamentelor acceptate de Guvern la pachetul de asumare a răspunderii. Pledoaria lui Ludovic Orban

Razvan Diaconu

Premierul Ludovic Orban a prezintat în fața Parlamentului cele trei proiecte de lege pentru care ăși asumă răspunderea, inclusiv cu modificările acceptate în şedinţa de… Mai mult