joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 noiembrie, 2020

România a fost statul membru UE cu cea mai mare creștere a importurilor de laptopuri în primele șapte luni ale acestui an, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu un avans de +38%, țara noastră a devansat Danemarca (+35%), Slovacia (+27%), Italia (+26%), Bulgaria (+25%) și Cehia (+24%) – vezi infografic.

Datele disponibile la opt luni arată că nivelul importurilor de profil cumulate de la începutul anului, atât din surse intra-UE cât și extra-UE, a ajuns la aproape 100 milioane euro, cu un vârf important în perioada mai-iunie, după ce declanșarea pandemiei Covid19 a condus spre extinderea muncii de la domiciliu.


Pentru ultima treime a anului curent este de așteptat o continuare a acestei tendințe, date fiind propagarea valului doi al pandemiei, precum și apropierea perioadei sărbătorilor de iarnă. De reținut, în octombrie 2019 s-a trecut în premieră pragul de 20 milioane euro lunar (care nu a mai fost atins în 2020) , dar importurile au scăzut spre mai puțin de o treime în luna decembrie.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La polul opus față de România s-au situat Grecia (+4%), Slovenia (+3%), Croația, Lituania ( câte (2%), precum și Estonia (-0,3%) singura care a înregistrat un ritm (ușor) negativ. O explicație în cazul acesteia din urmă ar putea fi dotarea destul de bună deja existentă ÎNAINTEA pandemiei, cu o orientarea sistematică spre digitalizarea integrală a serviciilor publice.

Interesant, luna de maxim a importurilor de laptopuri la nivelul UE în 2020 a fost aprilie, adică ceva mai devreme decât la noi. China a fost sursa pentru circa 90% din importurile de laptopuri din afara UE, creșterea acestora fiind de 19%, de la 12,1 miliarde euro în primele șapte luni din 2019 la 14,1 miliarde euro în aceeași perioadă a lui 2020.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: